شوان برنادت هاوهی، شناگر ۲۳ ساله هنگ‌کنگی دومین مدال نقره خود را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برد و در تاریخ کشورش جاودانه شد.

مدال نقره شناگر هنگ‌كنگي در المپيك توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، در اوج رویارویی سیاسی هنگ‌کنگ با چین و در شرایطی که اوضاع آزادی‌های فردی و اجتماعی برای مردم این کشور روز به روز سخت‌تر می‌شود، هاوهی برای دومین بار در چند روز اخیر یک مدال نقره برای مردم هنگ‌کنگ به ارمغان آورد تا نخستین و تنها مدال‌آور این کشور کوچک آسیایی در تاریخ ۱۲۵ ساله المپیک باشد.

این شناگر جوان دو روز پیش در رشته ۲۰۰ متر آزاد برنده مدال نقره شده بود و امروز جمعه هم توانست در رشته ۱۰۰ متر آزاد در رده دوم بایستد و دومین مدال نقره خود را ببرد. هزاران نفر از مردم هنگ‌کنگ همزمان با پخش مستقیم و زنده فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد بانوان در مراکز خرید و خیابان‌ها جلوی نمایشگرهای بزرگ ایستاده بودند و پیروزی و تاریخ‌سازی هموطن خود را جشن گرفتند.

هنگ‌کنگ از نخستین حضور در رقابت‌های المپیک در ۱۹۵۲ هلسینکی تا امروز فقط شش مدال برده که دو مدال آن سهم شوان برنادت هاوهی ۲۳ بوده است. او در فینال ماده ۱۰۰ متر آزاد رکورد ۵۲.۲۷ ثانیه را ثبت کرد و پایین‌تر از رکورد ۵۱.۹۶ اما مکیون استرالیایی (رکورد تازه المپیک) در رده دوم ایستاد. کیت کمبل، دیگر شناگر استرالیایی در این ماده سوم شد و برنز گرفت.

هاوهی در ۱۹۹۷ در هنگ‌کنگ از پدری ایرلندی و مادری هنگ‌کنگی به دنیا آمد و در نوجوانی برای حضور در دانشگاه میشیگان به آمریکا رفت. او در ۲۰۱۹ با مدرک کارشناسی در رشته روانشناسی دانش‌آموخته شد و چهار سال پیش در المپیک ریو در ماده ۲۰۰ متر آزاد در رده ۱۳ ایستاده بود.

تصاویر | دومین مدال برای شناگر تاریخ‌ساز هنگ‌کنگی در المپیک توکیو

تصاویر | دومین مدال برای شناگر تاریخ‌ساز هنگ‌کنگی در المپیک توکیو

تصاویر | دومین مدال برای شناگر تاریخ‌ساز هنگ‌کنگی در المپیک توکیو

کد خبر 617617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha