مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

معاون بهداشتی دانشگاه گفت: در حال حاضر رکورد تزریق ۱۳ هزار دُز واکسن در روز در استان کرمانشاه ثبت شده است.

واکسیناسیون کرونا

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با همشهری آنلاین با تاکید بر اینکه هیچ تجمعی برای دریافت واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان قابل قبول نیست، افزود: نوبت‌دهی باید به بهترین نحو ممکن مدیریت شود.

وی گفت: در حال حاضر در شهر افراد ۵۰ سال و در روستاها افراد بالای۴۰ سال و در عشایر ۱۸ سال به بالا گروه‌های هدف را تشکیل می‌دهند.

شکیبا با بیان اینکه نوبت دوم واکسن کرونا افراد ۷۰ سال به بالا هم در استان در حال انجام است، گفت: از قبل تاریخ مراجعه این افراد مشخص شده و خواهشمندیم افراد برای پیشگیری از ازدحام و خطر شیوع کرونا فقط سر موعد مقرر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هیچ تعطیلی حتی در روزهای تعطیل در مراکز تجمیعی تزریق واکسن وجود ندارد و تمام تیم‌های واکسیناسیون باید در روزهای تعطیل هم فعالیت خود را ادامه دهند.  همچنین پذیرش و تزریق واکسن بایداز طریق سامانه سیب انجام می‌شود.  

وی با قدردانی از تلاش نیروهای بهداشتی برای انجام واکسیناسیون، افزود: در حال حاضر رکورد تزریق ۱۳۰۰۰ دُز واکسن در روز در استان کرمانشاه ثبت شده است.  

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۵هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

شکیبا اضافه کرد: واکسیناسیون کاری مهم و اقدامی بزرگ در حفظ سلامت مردم و مقابله با ویروس کرونا است. مدیران شبکه‌ها باید احساس مسئولیت مضاعفی داشته و همچنان برای اجرای شایسته واکسیناسیون با حداکثر ظرفیت همکاران بهداشتی اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۵ مرکز واکسیناسیون در استان گفت: از این تعداد ۳۴ مرکز بصورت تجمیعی هستند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان کرد: علاوه بر اینها سه مرکز خودرویی واکسیناسیون هم در استان فعال است و در حال حاضر نیازی به مراکز جدید نداریم.

وی تاکید کرد: هیچ کمبودی در زمینه واکسیناسیون کرونا نداریم و واکسن کرونا برای انجام نوبت اول و نوبت دوم موجود است و محموله‌های جدید واکسن هم به زودی تحویل استان می‌شود.

شکیبا افزود: انجام واکسیناسیون سایر گروه‌های هدف اعلام شده از جمله رانندگان حمل و نقل عمومی شهری، ریلی، زندانیان، معلمان، خبرنگارها، بیماران دیابتی، کارکنان بانک، پرسنل شماره گذاری و تعویض پلاک، اساتید دانشگاه ها نیز باید دریافت لیست اسامی معرفی شده را از بالاترین مقام مسئول آن اداره استعلام شود و پس برنامه‌ریزی لازم واکسیناسیون آنها در اسرع وقت انجام شود.

کد خبر 617594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha