وزیر بهداشت برزیل روز پنجشنبه گفت که این کشور قصد دارد قراردادی را که برای ورود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V بسته بود، لغو کند.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز مارسلو کیروگا، وزیر بهداشت برزیل در هنگامی این خبر را اعلام کرد که این کشور آمریکای جنوبی با یکی از بدترین شیوع‌های کرونا در جهان درگیر است.

کیروگا در یک کنفرانس خبری گفت برنامه ملی ایمن‌سازی برزیل در حال حاضر نیاز به این واکسن روسی ندارد، هر چند اگر این واکسن روسی مجوز سازمان ناظر دارویی برزیل (انویسا) را به دست آورد، ممکن است وضعیت تغییر کند.

توافق برای وارد کردن ۱۰ میلیون دوز واکسن روسی اسپوتنیک V را شرکت داروسازی برزیلی «یونیائو کیمیکا» امضا کرده بود که قصد دارد این واکسن را برای صادرات به کشورهای همسایه، در برزیل تولید کند.

اما این قرارداد نیاز به کسب مجوز مصرف اضطراری سازمان ناظر دارویی برزیل (انویسا) دارد و این سازمان می‌گوید شرکت واردکننده داده‌های لازم برای تایید این واکسن را ارائه نکرده است.

وزیر بهداشت برزیل همچنین خبر لغو قطعی قرارداد ۳۱۶ میلیون دلاری برای واردات ۲۰ میلیون دوز «کواکسین»، واکسن کرونای تولید شده بوسیله شرکت هندی بهارات بیوتک را اعلام کرد.

او گفت این قرارداد توخالی است، چرا که انویسا این واکسن را تایید نکرده است و شرکت بهارات هم رابطه‌اش را با شرکت واسطه‌اش در برزیل، «پرسیکا مدیکامنتوس» قطع کرده است.

پلیس فدرال و سنای برزیل در حال تحقیق درباره اتهامات درباره تخلفات در این معامله شرکت هندی بهارات هستند. شرکت بهارات و شرکت نماینده آن در برزیل این اتهامات را رد می‌کنند.

برزیل تا به حال حدود ۲۰ میلیون مورد عفونت کروناویروس و بیش از ۵۵۰۰۰۰ مورد مرگ مربوط به آن را از آغاز پاندمی گزارش کرده است، هر چند شمار مرگ‌های روزانه در آن پس از رسیدن به اوج در ماه آوریل (فروردین) بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور از لحاظ تلفات کرونا پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد.

کد خبر 617570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha