چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مصوبه مربوط به افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف برق، گفت: ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف وجود دارند که به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکان کم‌مصرف برق مصرف می‌کنند.

روشنایی خانه - قبض برق - انرژی - لامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسن متولی زاده» که در مراسم آغاز «رزمایش سراسری  پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور» صحبت می‌کرد در مورد ابلاغیه مربوط به افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف برق اظهار داشت: این ابلاغیه در مورد مشترکین پر مصرف است. ۸۵۰ هزار مشترک پر مصرف وجود دارند که به طور متوسط ۲۰ برابر مشترکین کم مصرف برق مصرف می‌کنند. ما در کشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک داریم که در قالب طرح برق عمومی برق رایگان دریافت می‌کنند. ۸۵۰ هزار مشترک هم هستند که دو برابر این ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برق مصرف می کنند.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: بر اساس مصوبه‌ای که به ما ابلاغ شده ابتدا به مشترکینی که بسیار پرمصرف هستند، اطلاع داده می‌شود. اگر مصرف خود را کاهش دادند، مشمول افزایش نخواهند شد، اما در صورت تداوم مصرف، مقدار مصرف مازاد آنها مشمول این مصوبه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به استثنایی بودن سال جاری گفت: خشکسالی، کاهش بارندگی و خروج‌بخش مهمی از نیروگاه‌های برق آبی از مدار و افزایش مصارف امسال باعث شد تا شبکه دچار مشکلاتی شود، اما با تلاش همه کارکنان صنعت برق توانستیم از این شرایط عبورکنیم. با این حال از آنجایی که شرایط مذکور تداوم خواهد داشت برآورد ما این است که تا پایان مرداد ماه بایدبا مدیریت صحیح مصرف بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 617438

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha