معاون خدمات شهری شهرداری تهران درباره اقدامات و برنامه های محرم گفت: سیاه پوش کردن ۱۲۰ میدان اصلی شهر در مناطق مختلف، هماهنگی با دو هزار مسجد و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای فعالیت ۱۲ هیات بزرگ در سطح شهر از جمله اقدامات انجام شده برای فعالیت های مذهبی ماه های محرم و صفر است.

محرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، مجتبی یزدانی، گفت: در مناطق چند محور اصلی برای برنامه های محرم مشخص شد و ۱۲۰ میدان نیز توسط سازمان زیباسازی تزیین و سیاه پوش می شود.

او افزود: سازمان ورزش ورزشگاه‌های تحت پوشش این سازمان را برای انجام برنامه ها آماده کرده و فضاهای ۲۵۰ میدان میوه و تره بار، برخی از بوستان‌ها و ساختمان های شهرداری مناطق نیز برای نصب پرچم ها و سیاه پوش شدن در نظر گرفته شدند.

به گفته یزدانی ۱۰۰ هزار پرچم توسط معاونت اجتماعی به سازمان اتوبوسرانی اهدا می شود تا در حوزه ترافیک اقدامات لازم برای محرم انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: ارتباط با مساجد و منابع مالی آن برای مراسمات محرم انجام شده و دو هزار مسجد برای این کار در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه ۱۲ هیات بزرگ از ستاد کرونا مجوز فعالیت گرفتند و برنامه های خود را در فضاهای بزرگ و با رعایت پروتکل ها انجام می دهند، اضافه کرد: شهرداری نیز اماکن و زیر ساخت را در این بخش فراهم می کند. همچنین هماهنگی برای سیاهپوش شدن مال ها و اماکن توسط شهرداران نواحی انجام می شود و در ۳۰۰ هزار واحد تجاری توسط اصناف پرچم نصب می شود.

یزدانی گفت: سازمان زیباسازی سیاهپوش کردن و نصب پرچم ها را در بزرگراه های اصلی شهر انجام می دهد.

هماهنگی با سازمان‌های متولی

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم در این جلسه گفت: با دیگر سازمان‌های متولی در بحث محرم، هماهنگی شده و جلسات نیز برگزارشده است.

او افزود: همچنین مقرر شد ادارات غیر فرهنگی استان نیز فضاهای لازم را برای برنامه ها در اختیار قرار داده و هماهنگی ها را برای سیاه پوش کردن و سایر تزئینات مرتبط با محرم انجام دهند.

چهارپایه خوانی در بوستان آب و آتش

سیدمحمد حسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد نیز در این جلسه درباره برنامه های این شرکت گفت: در نظر داریم برنامه های مفصل را با هیات رزمندگان در اراضی عباس آباد پیش ببریم. در پارک آب و آتش برنامه‌هایی در قالب چهارپایه خوانی توسط مداح اهل بیت، میثم مطیعی انجام می شود.

اوافزود: اول محرم پرچم یا حسین در اراضی عباس آباد نصب و به اهتزاز در می آید. همچنین امسال نیز برنامه «سلام بر محرم» با پخش زنده تلویزیونی در اراضی عباس آباد انجام می شود.ب

به‌گفته حجازی، تجلیل از پدید آورندگان آثار هنری در رابطه با محرم انجام می شود. حجازی ادامه داد: در کوشک هنر پخش فیلمهای عاشورایی، روایت های عاشورایی و هنرهای تجسمی عاشورایی، مقاله خوانی، پرده خوانی و تعزیه خوانی انجام می شود. همچنین پویش نذر آب را در بوستان بهشت مادران خواهیم داشت.

کد خبر 617191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha