مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: گیلان دارای چهار پایگاه میراث فرهنگی است که برخی از آنها نیازمند اعتبار هستند.

پایگاه میراث فرهنگی

ولی جهانی به همشهری آنلاین بیان کرد: گیلان دارای چهار پایگاه میراث فرهنگی است. پایگاه میراث فرهنگی ماسوله، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی و پایگاه جنگل‌های هیرکانی است که از سال گذشته در جوار موزه میراث روستایی گیلان افتتاح شده است.

وی افزود: کارکرد آخرین پایگاه میراث فرهنگی حفاظت از محدوده و حرایم مربوط به جنگل‌های هیرکانی ثبت شده در میراث فرهنگی کشور است. از این رو وظایف آن نیز به تازگی ابلاغ شده است. با اینحال وضعیت پایگاههای میراث فرهنگی گیلان از نظر نیروی انسانی، خدمات و تجهیزات به نسبت دیگر بخش‌های میراث فرهنگی بهتر است.  

جهانی اضافه کرد: مهم‌ترین چالش این پایگاهها بودجه برای حفاظت و نیز همکاری مردم برای اجرای برنامه‌های مدنظر است.  به عنوان نمونه در موزه میراث روستایی ماسوله، مهمترین چالش همکاری مردم و مسئولین با این نهاد برای حفاظت از این شهر تاریخی طبق ضوابط یادشده است. چنانکه تاکنون همکاری خاصی از نهادهای شهری و استانی برای کمک به این پایگاه برای ثبت جهانی ماسوله نشده است.

وی گفت: پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان نیز با مشکل کمبود اعتبار برای مرمت اصولی بنا روبروست.  اما از جمله تجهیزات پایگاههای میراث فرهنگی گیلان خودرو، دوربین و اقلام حفاظتی دیگر است که مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 617149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha