مجموع نظرات: ۰
جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

مدیر کل امور سلامت وامور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: با وجود گسترش حاشیه نشینی و محدودیت‌های قانونی ،برای توسعه خدمات اجتماعی در این مناطق برنامه ریزی می‌شود.

كرونا تعطيلي تبريز

به گزارش همشهری آنلاین، توسعه حاشیه نشینی در تبریز موجب شده تا بیش از یک سوم جمعیت تبریز در مناطق حاشیه ای زندگی کنند و خدمات رسانی به این مناطق با توجه به خلاهای قانونی خدمات رسانی به سکونت گاه های غیررسمی با محدودیت‌های زیادی مواجه شود. این محدودیت‌ها علاوه بر خدمات شهری و عمومی ، خدمات اجتماعی را نیز دربر می گیرد با اینحال مطالبه برای دریافت انواع خدمات از جمله خدمات اجتماعی در این مناطق وجود دارد.

مدیر کل امور  سلامت  وامور اجتماعی شهرداری تبریز درهمین زمینه گفت: تبریز مانند هر شهر دیگری  دارای اقشار و لایه های مختلف جمعیتی است و برای این افراد پوشش های حمایتی اجتماعی لازم از سوی  دستگاه های خدمات رسان اجتماعی از جمله شهرداری  صورت می گیرد.

محمد حسین حسن نژاد ادامه داد: شهرداری تبریز یکی از شرکای اجتماعی این شهر بوده و همراه با مجموعه های دیگر برنامه های اجتماعی لازم عملیاتی می‌شود یکی از زیر ساخت‌های اجرای این برنامه‌ها راه اندازی دفاتر تسهیل گری است که چراغ راه برنامه ریزان شهری محسوب می‌شود و دراین دفاتر ارتباط چهره به چهره با مردم ساکن مناطق مختلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با اینکه شهرداری  تبریز در سال‌های گذشته در زمینه مدیریت اجتماعی مداخله مستقیمی نداشته و مسائل اجتماعی اغلب توسط نهادهای خیریه انجام می شد اما در سال‌های اخیر با توسعه حاشیه نشینی نگاه مدیریتی در شهرداری تغییر یافته و خدمات اجتماعی متنوعی با نگاه حمایتی از این مناطق و ساکنان آن صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توجه به مسائل اجتماعی شهر اهمیت زیادتری  از خدمات عمرانی پیدا کرده و آسیب های اجتماعی نیازبه توجه بیشتری دارند. در واقع اگر شهری توانمند از نظر اجتماعی داشته باشیم می توانیم به توسعه عمرانی شهر هم سریعتر و بهتر برسیم.

حسن نژاد بیان کرد:  ردیف های  اعتباری  ثابتی برای  مسائل اجتماعی از سوی شهرداری تبریز داریم. حمایت از معتادان متجاهردر  مرکز ماده 16 و هزینه های جاری 500 نفری که در این مرکز نگهداری می شوند، توسط شهرداری تبریز تامین می‌شود و برای آسیب‌های اجتماعی  دیگر از جمله اداره گرمخانه ها ،ردیف اعتباری وجود دارد.

کد خبر 617098

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha