اگرچه اغلب ما با مزایای مصرف گریپ‌فروت آشنایی داریم، اما مدتی است که برخی از افراد با هدف لاغری به رژیم گریپ‌فروت وابسته شده‌اند، ولی پرسش مهم این است که اصلا رژیم گریپ‌فروت تا چه حد می‌تواند در فرایند لاغری موثر باشد؟

گریپ فروت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، نمی‌توان گفت رژیم گریپ‌فروت یک رژیم کاملا امروزی است، چرا که از اواخر دهه ۱۹۳۰ این  ادعاها وجود داشت که گریپ‌فروت حاوی آنزیم‌های چربی‌سوز است که کالری‌ها را ذوب می‌کند. تقریباً یک قرن بعد، همچنان گریپ‌فروت توجه و پیروانی را جلب می‌کند.

در رژیم غذایی مبتنی بر گریپ‌فروت، این میوه نقش مهمی در هر وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام دارد. اکثر نسخه‌های رژیم غذایی حاوی نصف گریپ‌فروت با هر وعده غذایی در روز است. این برنامه‌ها معمولاً به شما امکان می‌دهند آب گریپ فروت را نیز در آن قرار دهید.

بعد از آن، تمرکز اصلی رژیم غذایی مبتنی بر گریپ فروت روی کاهش کالری است. برخی از برنامه‌ها تاکی دارند  که باید خودتان را به حداقل ۸۰۰ کالری در روز محدود کنید. این میزان، کمتر از نیمی از مقدار توصیه شده برای یک رژیم غذایی سالم است.

کالری برای بدن شما انرژی است. به آن مثل بنزین در اتومبیل فکر کنید. اگر به درستی به بدن خود سوخت ندهید، موتور ماشین شما خراب می‌شود. خوردن غذاهای غنی از پروتئین و سرشار از چربی و کلسترول از دیگر مشخصه‌های رژیم کلاسیک گریپ فروت است. (به تخم مرغ و گوشت قرمز فکر کنید). این رژیم غذایی قندها و کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند.

گریپ فروت بسیاری از ویژگی‌های شگفت‌انگیز سلامتی را به بدن ارائه می‌دهد، اما معجزه‌گر بودن در چربی‌سوزی یکی از آن‌ها نیست. با این وجود، این میوه برای کاهش وزن قابل توجه است. گریپ فروت تقریباً ۸۸ ٪ آب دارد، بنابراین خوردن آن همراه با وعده‌های غذایی به شما احساس سیری سریع‌تر می‌دهد. این به نوبه خود باعث می‌شود که کمتر غذا بخورید.

کد خبر 617046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار