مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

یک فعال زیست محیطی گیلان از آلودگی مزارع و اراضی کشاورزی روستاهای فخب و سیاه‌اسطلخ رشت به دلیل ورود فاضلاب‌های خانگی به رودخانه گوهررود و زرجوب خبر داد.

مزارع کشاورزی

 پیمان بازدیدی،  مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده‌آل ما، به همشهری آنلاین گفت: علیرغم اینکه یکی از تصفیه خانه‌های فاضلاب در شمال شرق رشت واقع شده اما بخش زیادی از فاضلاب انسانی و صنعتی شهر رشت همچنان وارد شالیزارهای فخب و پیربازار رشت می شوند.

این فعال زیست محیطی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر به دلیل راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت، بخش زیادی از شاهرگ های ورود فاضلاب شهری در کانال جی ۵ منطقه حذف شدند اما همچنان آب این رودخانه ها آلوده به فاضلاب هستند.

وی تاکید کرد: حجم وسیعی از فاضلاب در بالادست وارد رودخانه های زرجوب و گوهررود می‌شود که این دو رودخانه در منطقه پیربازار یکی شده و این آب برای آبیاری مزارع شالیزاری مورد استفاده قرار می گیرند.

بازدیدی با انتقاد از عدم پیگیری نمانیدگان مجلس در تخصیص اعتبارات ساماندهی فاضلاب استان، تصریح کرد: آبفای استان در بحث جمع آوری فاضلاب شهری رشت سال گذشته اقدامات زیادی اجرا کرده اما برای تکمیل پروژه های ساماندهی نیازمند اعتبارات ملی است که نقش نمایندگان دراین بخش خیلی کمرنگ است.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده‌آل ما تاکید کرد: بیشترین آمار مرگ و میر دراین مناطق به بیماری سرطان مربوط است چرا که آلودگی آب در این منطقه بسیار است.

به گزارش همشهری در این زمینه، «محمدرضا احمدی سنگری» نماینده رشت و خمام در مجلس در گفت و گویی از آلودگی محصولات کشاورزی مناطق فخب و سیاه اسطلخ رشت به دلیل ورود فاضلاب خبر داده بود.

تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت با ظرفیت ۶۳۰۰۰ مترمکعب در حال فعالیت است که تا ۹۰۰۰۰ مترمکعب قابلیت ارتقاء دارد. تصفیه خانه جنوب شهر رشت نیز به ظرفیت ۱۲.۵۰۰ مترمکعب در حال ساخت است.

کد خبر 616901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha