اعضای هیأت مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب، خواستار توقف طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس و بررسی همه جانبه‌ آن در فضایی کارشناسانه و مصلحت خواهانه شدند.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران متن نامه‌ اعضای هیأت مدیره‌ این سازمان به حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب را در سایت خود منتشر کرد. در این نامه آمده که طرح مذکور نه صیانت از کاربران در فضای مجازی بلکه مخدوش کردن فضا برای کاربران و کسب‌وکارهای فضای مجازی است.

در این نامه با اشاره به اینکه در صورت تصویب این طرح  ۳۰۰ هزار کسب و کار کوچک و متوسط و مشاغل خانگی فعال در شبکه‌های اجتماعی در معرض ریسک تعطیلی قرار می‌گیرند تاکید شده که تصویب این طرح با محتوای فعلی، کاربران حقیقی و حقوقی را در برزخی بزرگ خواهد برد و حاکمیت و دولت را نیز دچار چالشی بزرگتر خواهد کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: اجازه دهید صریح و بی پرده خدمت شما عرض کنیم که روی دیگر این طرح، نه صیانت از کاربران در فضا مجازی، که مخدوش کردن فضا برای کاربران و کسب‌وکارهای فضای مجازی بوده و در خوش­بینانه‌­ترین حالت می‌توان اظهار داشت که عدم درک درست مختصات فنی و اقتصادی زیست‌­بوم دیجیتال و فضای مجازی موجب تهیه چنین طرح فاجعه‌باری شده است.

بیشتر بخوانید:

 در این نامه  همچنین  تاکید شده که نمی‌شود تمام امور بر فضای مجازی را به کمیسیونی عریض و طویل، به بزرگی کابینه دولت و شورای‌ عالی فضای مجازی سپرد و از آن انتظار چابکی و کارآمدی داشت. در پایان این نامه نصر تهران توقف طرح مذکور در مجلس را از ابراهیم رییسی خواستار شده و تاکید کرده که با این کار فرصت بررسی همه‌جانبه این طرح بن‌افکن و زیانبار با حضور نمایندگان بخش خصوصی، دولت جدید و البته نمایندگان همسو یا مخالف طرح در فضایی کارشناسی و مصلحت‌خواهانه به وجود خواهد آمد.

کد خبر 616692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha