مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه ای غرب گفت: روزانه ۸۰۰ مگاوات برق در استان کرمانشاه مصرف می‌شود.

توزیع برق

خلیل نظری درگفت و گو با همشهری آنلاین افزود: ظرفیت تولید برق در استان کرمانشاه در حال حاضر روزانه سه هزار و ۸۵۰ مگاوات برق است که این میزان برق در اختیار شبکه توزیع قرار می‌گیرد. 

وی گفت: از این میزان برق تولیدی در کرمانشاه روزانه ۸۰۰ مگاوات برق به صورت روزانه مصرف در استان مصرف می شود. 

 مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه ای غرب ادامه داد: در منطقه غرب ۱۴ نیروگاه بزرگ و مقیاس کوچک وجود دارد که سهم استان کرمانشاه ۸ نیروگاه شامل ۵ نیروگاه بزرگ و ۳ نیروگاه مقیاس کوچک است.

وی گفت: نیروگاه حرارتی بیستون با ظرفیت تولید ۶۴۰ مگاوات ساعت و نیروگاه گازی اسلام آبادغرب نیز با ۱۰۰ مگاوات ساعت تولید برق سهم مهمی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، بر عهده دارند. زاگرس، دالاهو، داریان پاوه، یک نیروگا در ایلام و دیگری در سنندج نیز را بر نیروگاه‌های تولید استان باید اضافه کرد.

نظری اضافه کرد: شبکه تولید برق در ایران یک شبکه سراسری و به‌هم پیوسته است و هر مقدار برقی که در هر استانی تولید می‌شود وارد شبکه توزیع سراسری می‌شود و از آنجا در بین استان‌ها تقسیم می‌شود.

وی بیان کرد: ۲۲ واحد صنعتی بزرگ و ۱ میلیون و ۶۸۷ و هزار و ۶۷۱ مشترک در سطح شرکت توزیع برق کرمانشاه از انرژی نیروگاه‌ها استفاده می‌کنند.

نظری گفت: در استان کرمانشاه ۵۸ دستگاه پست انتقال و فوق توزیع شامل ۳ دستگاه پست ۴۰۰ کیلوولت، ۸ دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت و ۴۶ دستگاه پست ۶۳ کیلوولت با مجموع ظرفیت ۵۸۴۱ مگاولت آمپر وجود دارد که از این تعداد یک دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت و ۱۱ دستگاه پست ۲۰/۶۳ کیلوولت اختصاصی است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه ای غرب در ادامه گفت: شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند و باقی آن در بخش عمومی، صنعتی و کشاورزی است‌.

وی افزود: شبکه تولید برق در ایران یک شبکه سراسری و به‌هم پیوسته است و هر مقدار برقی که در هر استانی تولید می‌شود وارد شبکه توزیع سراسری می‌شود و از آنجا در بین استان‌ها تقسیم می‌شود.

نظری بیان کرد: این روزها و تحت تاثیر بارش های کم، توان تولیدی نیروگاه های برق آبی در استان تا حد قابل توجهی پایین آمده است. از طرفی فعالیت ماینرهای استخراج بیت کویین و ارزهای دیجیتال نیز مشکلی است که با مصرف زیاد بر میزان تولید تاثیر منفی داشته است.

کد خبر 616527
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha