سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

محمود احمدی*: برای دولت ولایت مدار و ارزشی که خود را از حامیان تفکر انقلابی و اسلامی می‌داند، اصرار بر ادامه حمایت از فردی که جدا از تصدی جایگاهی کلیدی در مجموعه دولت، موجبات دلسردی و رویگردانی نیروهای ارزشی از خدمات دولت خدمتگزار را فراهم می‌آورد، چندان پسندیده نیست.

در بین تمام اعتراضات و انتقادات عناصر مؤثر نظام، مراجع و علما، رجوعی گذرا به سخنان رهبر معظم انقلاب، معیاری سنگین‌تر برای همه به دست می‌دهد.

  مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در25 شهریور سال 72 خاطر نشان کرده‌اند:«در قضیه فلسطین آنچه حقیقت قضیه هست همین مطلب است که سال‌های متمادی جمهوری اسلامی علناً و مستدلاً آن را بیان کرده است. یک باند و گروه وابسته و مزدور به قدرت‌های جهانی با اتکا به همین وابستگی شان آمدند سرزمین فلسطین را غصب کردند.

آیا کسی می‌تواند منکر این بشود از این چند میلیون صهیونیستی که امروز در سرزمین‌های اشغالی در فلسطین هستند چند نفرشان فلسطینی‌اند؟ پدرشان در فلسطین بوده یا خودشان متولد فلسطین‌اند؟ بیگانه‌هایی هستند که با اهدافی شوم از جاهایی مختلف به اینجا آورده شده‌اند تا اینجا را پایگاهی قرار دهند و نفوذ قدرت‌های استکباری را در منطقه راحت گسترش دهند.آیا این غصب نیست؟ آیا این ظلم نیست؟ آیا این محکوم نیست؟ اگر گروهی بروند خانه دیگری و شهر دیگری را بگیرند، این در نظر آزادی خواهان و مردم عادی و منصف اهل هر دین و مذهبی مردود نیست؟» 

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حالی بر گفته خود مبنی بر دوستی با ملت اسرائیل اصرار دارد که رهبر معظم انقلاب، چهارم آبان سال 79 در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی تاکید کردند: «فلسطین باقی‌مانده است. ملت فلسطین باقی‌مانده است. در کنار وجود ملت فلسطین یک غصب بزرگ هم وجود دارد؛ عده‌ای را از اطراف دنیا جمع کرده‌اند، یک ملت جعلی و دروغین تشکیل داده‌اند، اسمی هم روی آن گذاشته‌اند، با ابزارهای قدرت هم آن را مجهز کرده‌اند. این در کنار واقعیت ملت فلسطین خودنمایی می‌کند.»

این در حالی است که در کنار این بیانات در روزهای اخیر شاهد موضع‌گیری مراجع عظام تقلید درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بودیم. آیا نباید به‌نظر مراجع معظم اهمیت داد؟

 آیا نباید کوچک‌ترین توجهی به اعتراض بیش از 200 نماینده مجلس به این اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شود؟ واقعیت این است که این اظهارات تا مدتی یک سهو تلقی می‌شد، اما اصرار بر همان گفته‌های پیشین و ارسال نامه‌ای به تاریخ 23 مرداد از طرف رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نشان داد ذره‌ای از موضع خود عقب ننشسته‌اند که واقعا حیرت آور است!

ایشان قبل از «باسمه تعالی» آورده‌اند: آنچه می‌گویند هیاهو است و آنچه واقعیت دارد درون این نامه به صراحت آمده است. سؤال این است که واقعاً در این مدت چه کسانی حرف زده‌اند که از نظر ایشان هیاهو است؟ آیا سخن مراجع معظم تقلید و بیش از 200 تن از نمایندگان مردم هیاهو است؟ خواسته نمایندگان ملت از رئیس دولت این است که اجازه ندهند عده‌ای با سفسطه، ملتی جعلی و غاصب را دوست بنامند. اکنون باید پایبندی دولت بر آرمان‌های انقلابی را نشان داد.

* عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

کد خبر 61652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز