نخستین طلای کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در حالی در روز اول به دست آمد که در دوره‌های گذشته نام ایران معمولا تا آغاز هفته دوم بازی‌ها وارد جدول مدال‌ها نمی‌شد.

مدال طلاي جواد فروغي در المپيك توكيو

به گزارش همشهری آنلاین، هر چند ناکامی‌های ورزشکاران رشته‌های انفرادی از جمله تکواندو و شمشیرزنی کام مردم را در روز اول بازی‌های المپیک تا حدودی تلخ کرده بود اما خوشرنگ‌ترین مدال توکیو از جایی به دست آمد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد. جواد فروغی با پیشی گرفتن از تمام رقیبان قدر خود در رشته تیراندازی تپانچه ۱۰ متر رکورد المپیک را شکست و پیش از ظهر امروز شنبه یک مدال طلا به مردم ایران هدیه داد.

کسب مدال طلا در روز اول جز خود فروغی، برای همه غافلگیرکننده و غیر منتظره بود و البته کاری کرد کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی برای رساندن این پیام شادی و تبریک گفتن از یکدیگر پیشی بگیرند. هر چند در این میان برخی کوشیدند به سیاق همیشه شیرینی یک پیروزی بزرگ را به کام دیگران تلخ کنند و همان راهی را رفتند که درست یک هفته پیش در پیروزی بزرگ اصغر فرهادی در جشنواره کن تجربه کرده بودند.

پیروزی دانیال شه‌بخش، مشتزن پروزن ایران بر حریف مغربی در گام اول دیگر خبر شادی‌بخش روز اول بود. در سوی دیگر، نیما عالمیان تمام تلاش خود را به کار گرفت تا علاوه بر باختن به حریف انگلیسی اخلاق را هم واگذار کند. حرکت‌های عجیب و زشت و ناپسند او در اعتراض به داور تنیس روی میز چنان تکان‌دهنده بود که ویدئوهایش در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هزاران بار دیده و به اشتراک گذاشته شد. نرسیدن سعید صفرزاده، دوچرخه‌سوار رشته استقامت ایران به خط پایان هم یک خبر تکراری بود با این تفاوت که ناتمام ماندن رقابت او جنبه فنی دارد نه ناتوانی ورزشکار ایران.

پنجمی ایران و غیبت آمریکا در جدول مدال‌ها تا پایان روز اول المپیک توکیو | طلای غافلگیرکننده جواد فروغی و پیروزی بزرگ بر لهستان مدعی

در حالی که ایران هنوز غرق در شادی مدال طلای فروغی بود، بازی تیم ملی والیبال با یکی از سرسخت‌ترین حریفانش در المپیک آغاز شد. شاگردان ولادیمیر آلکنو که در لیگ جهانی به لهستان باخته بودند، در بازی اول المپیک با نتیجه نزدیک سه بر دو از سد حریف گذشتند تا با امیدواری بیشتر چشم به دیدارهای آینده بدوزند. این برد پاسخی سخت بود به حرف‌های ناپسند میخال کوبیاک، سرگروه لهستان درباره تیم ملی والیبال ایران.

در پایان روز اول در جدول مدال‌ها چین با سه مدال طلا و یک برنز صدرنشین است و ایتالیا و ژاپن هر کدام با یک طلا و یک نقره در رده دوم مشترک ایستاده‌اند. ایران با تنها مدال طلای جواد فروغی در ردیف پنجم مشترک است و نکته عجیب اینکه در جدول خبری از ایالات متحده آمریکا نیست. در روز اول المپیک توکیو ۲۰۲۰ در مجموع ۲۸ کشور وارد جدول مدال‌ها شده‌اند.

کد خبر 616452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha