مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف عسل به همراه چای باعث افزایش مقاومت بدن و مقابله با بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، از جمله بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش و بیماری‌های پوستی.

چای و عسل

به گزارش همشهری آنلاین، اضافه کردن تنها یک قاشق عسل طبیعی به یک فنجان چای باعث التیام، آرامش، قدرت و سرزندگی شما می‌شود. حداقل به مدت ۲۷۰۰ سال عسل به عنوان داروی شفابخش برای اکثر بیماری‌های مزمن مورد استفاده قرار گرفته است. اخیرا نیز خواص ضدعفونی کننده و ضدباکتری چای و عسل به شکل آنالیز شیمیایی و تحلیلی، مورد بررسی قرار گرفته است.

عسل دارای مس، آهن، سلیس، ویتامین B ، منگنز، کلر، کلسیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، آلومینیوم و منیزیم است. با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی ممکن است عسل در مناطق مختلف تا حدود کمی در درصد مواد موجود متفاوت باشد؛ اما آن چیزی که در مورد همه عسل‌ها مهم است، این‌که باعث سلامتی شما شده و منبع غنی از مواد طبیعی مغذی می‌باشد.

به غیر از چای و عسل، دمنوش بابونه و عسل نیز در زمان مصر باستان به عنوان دمنوشی جهت کاهش تب استفاده می‌شد؛ که دارای خواص متعددی از جمله افزایش سلامتی سیستم گوارشی است. چای سبز نیز دارای مزایایی چشمگیری از جمله بهبود عملکرد مغز، افزایش متابولیسم بدن و ​​کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی است.

عسل، بهترین شیرین کننده چای

پزشکان به افراد توصیه می‌کنند به جای استفاده از قند یا شکر برای شیرین کردن چای که سبب بالا رفتن قند خون می‌شود از عسل به عنوان بهترین شیرین‌کننده که برای سلامتی بدن هم مفید است، البته به میزان کم استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهترین شیرین کننده برای مصرف چای، عسل طبیعی است. گفتنی است عسل به علت خواص درمانی بسیار زیادی که دارد و نیز به دلیل اینکه طبیعی است و سبب بالا رفتن قند خون به میزان زیاد در یک زمان کوتاه نمی‌شود، بهترین انتخاب برای مصرف به همراه چای است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف عسل به همراه چای باعث افزایش مقاومت بدن و مقابله با بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، از جمله بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش و یا بیماری‌های پوستی.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد برای شیرین کردن چای خود از عسل البته به میزان کم استفاده کنند و از طعمی از عسل استفاده بکنند که با چای مزه خوشایندی تولید می‌کند زیرا عسل می‌تواند دارای طعم‌های مختلف باشد. ازجمله طعم‌های آویشن،‌ گزنه، پرتقال و غیره که هر کدام سبب می‌شود تا عسل خواص درمانی خاصی پیدا کند.

چای خود را به این دلایل با عسل شیرین کنید

معجون چای و عسل

honily نیز در این زمینه نوشت: به جای استفاده از داروهای شیمیایی تنها با یکی یا دو بار استفاده از چای و عسل اثر معجزه‌آسای آن‌ را مشاهده کنید. یکی از نوشیدنی‌های محبوب محلی، چای با عسل طبیعی و لیمو تازه است. این معجون، ارزشی دارویی باور نکردنی دارد. استفاده روزانه از نوشیدنی چای و عسل به‌همراه لیمو تازه، باعث کاهش سرماخوردگی و آنفلوانزا شده و سیستم تنفسی را تحریک می‌کند.

در واقع استفاده عسل برای مدت زمان طولانی سبب کاهش درد شده و ویتامین‌های موجود در چای و عسل و لیمو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. دمنوش عسل و چای به عنوان آنتی‌بیوتیک قوی عمل می‌کند و می‌تواند باکتری‌های موجود در گلو و لوزه را از بین ببرد؛ همچنین در بیماری استرپیتوکوک و برونشیت به سرفه و تحریک سیستم تنفسی کمک می‌کند.

نوشیدن چای و عسل باعث تسکین سوزش ناشی از سرفه در گلو است. شما می‌توانید با مخلوط عسل طبیعی، یک لایه لیمو تازه و چند برگ نعناع، نوشیدنی به عنوان شربت سرفه برای خود درست کنید. برای کسانی که از مزه و طعم داروها بیزار هستند، نوشیدنی چای و عسل با طعم عالی و اثرات باور نکردنی بهترین گزینه انتخابی شماست.

کد خبر 616383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha