مجموع نظرات: ۸
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

سفر به ارمنستان یکی از مقصدهای گردشگری محبوب بین ایرانی‌هاست. طی هفته‌های اخیر این کشور به علت تزریق واکسن به گردشگران مورد توجه مردم قرار گرفته و موجب افزایش خرید بلیط هواپیما ارمنستان شده است. با توجه به فاصله کمی که از ایران دارد، می‌توانید یک سفر خارجی هوایی ارزانی را تجربه کنید.

yerevan-pink-city-4.jpg

پیش از سفر به هر شهر یا کشوری بهتر است به صورت آنلاین کمی تحقیق کنید تا در مورد تمام مسائل پایه‌ای اطلاعات کافی به دست آورید. برای اطلاعات بیشتر از بلیط ارزان تهران ارمنستان، ­­­­پرواز ایروان و شرایط سفر به این کشور با این مقاله همراه شوید.

کشور ارمنستان با قدمتی چند هزار ساله به داشتن جاذبه‌ها و کلیساهای تاریخی، آداب و رسوم و فرهنگی که دارد، مورد توجه توریست‌ها است. البته عدم نیاز به ویزا و نزدیک بودن آن به ایران از دلایل مهمی که ایرانیان به آن علاقه نشان می‌دهند.

این کشور بین آسیا و اروپا یعنی بین دریای خزر و دریای سیاه قرار دارد. مساحت آن حدود ۲۹ هزار و ۷۴۳ کیلومتر مربع بوده و طبق آخرین آمار حدود ۳ میلیون جمعیت دارد. مردم این کشور آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که برخی از آن‌ها با ایرانیان هم مشترک است. زبان رسمی مردم، ارمنی و دین اکثر ساکنان را مسیحیت است. نوع حکومت ارمنستان، جمهوری پارلمانی بوده. برای سفر به این کشور بهتر است که پول خود را به درام تبدیل کنید که معادل ۴۹۰ ریال است.

در چه فصلی به ارمنستان سفر کنیم؟

ارمنستان در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است. از همین رو زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی گرم دارد. از ماه اردیبهشت تا مهرگرم‌ترین ماه‌های سال را دارد و بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار و ایام نوروز است که هوا رو به گرمی می‌رود. اگر هم قصد شما از سفر خرید از حراجی‌هایی این کشور است، فصل زمستان بهترین زمان است و در این ماه لباس‌های گرم خود را فراموش نکنید. ایروان در میان مقاصد گردشگری از نظر آب و هوا، رتبه چهلم را از صد دارد.

راهنمای سفر به ارمنستان

استفاده از وسایل حمل و نقل در ارمنستان

یکی از مهم‌ترین اقدامات شما در هر سفری گشت‌وگذار در سطح شهر است. پس بهتر است که از برای رفت و آمد از شرایط حمل و نقل عمومی کشور مقصد خود تا جای ممکن آشنا باشید. پس از رسیدن به ایروان، اولین مکانی که شما در آن قرار می‌گیرید، فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس است که در ۱۲ کیلومتری شهر قرار دارد. اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های زیادی هستند که شما را به مرکز شهر می‌برند.

سیستم مترو در ایروان قابل اعتماد است و در اواخر دهه ۱۹۸۰ ساخته شده است. در ایروان مترو یکی از سریع‌ترین راه های رفت و آمد است و کرایه ارزانی هم دارد. قطارهای مترو هر روز از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ شب کار کرده و هر ۵ دقیقه یک بار سر ایستگاه هستند.

مارشروتکا یا همان مینی‌بوس در ایروان برای مسیرهای درون شهری و برون شهری به سمت گرجستان یا قره باغ وجود دارد که روزانه بیش از صد مینی‌بوس در حال فعالیت هستند. به صورت کلی یکی از مطمئن‌ترین روش‌های رفت‌وآمد در ارمنستان استفاده از اتوبوس‌ و مینی‌بوس‌ها است که بسیار ارزان و راحت هستند.

برای رفت و آمد سریع‌تر هم می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. همه تاکسی‌ها در ارمنستان تاکسی متر دارند و کرایه‌ها کیلومتری حساب می‌شوند.

پرواز به ایروان

ایروان شهری جهانی و امن برای گردشگران سراسر دنیا محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند از تهران به این شهر بروید یا مبدای دیگر؛ در هر صورت ایروان میزبان هزاران گردشگر و مسافر است که در سطح شهر به گشت‌وگذار می‌پردازند. در پرواز ایروان شما در فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس ایروان فرود خواهید آمد.

ایروان در دامنه‌ی کوه آرارات و در کرانه‌ی رود هرازدان واقع شده است. شهر ایروان از مراکز مهم اصلی صنعتی، فرهنگی، و علمی منطقه‌ی قفقاز به شمار می‌آید.

هتل‌های مناسب در ارمنستان

برای اقامت در این شهر می‌توانید در هتل و اقامتگاه‌هایی با شرایط و قیمت مناسب اقامت داشته باشید. برای مثال یکی از هتل‌های معروف دلوکس ایراون (Yerevan Deluxe Hotel)  در خیابان کومیتاس (Komitas) است که توسط یک خانواده‌ی ارمنی اداره می‌شود. در فاصله‌ی ۷ الی ۱۰ دقیقه‌ای با تاکسی از میدان جمهوری ایروان واقع شده است. کارکنان این هتل بسیار مودب و با نزاکت هستند و همچنین در صورت نیاز، شما را برای سفر به دیگر نقاط کشور نیز راهنمایی خواهند کرد.

یکی دیگر از هتل‌ها، متروپل(Hotel Metropol)  است که در ارمنستان معروف است. داخل هتل یه فضای دنج و آرامش‌بخش دارد که با دکوراسیونی عالی در اختیار مسافران قرار گرفته است.

هتل ۴ ستاره آنی پلازا (Ani Plaza Hotel) یکی از هتل های خوب شهر ایروان در کشور ارمنستان است که در خیابان سایات نوا قرار دارد. خشکشوئی، سالن ورزش، سالن زیبائی و کنفرانس،استخر سرپوشیده و سونا از جمله امکاناتی است که در این هتل وجود دارد.

دیگر هتل پیشنهادی در شهر ایروان هتل ۳ ستاره شیراک (Shirak Hotel) است. سطح قیمت برای اقامت در این هتل مقرون به صرفه است.

جاذبه‌های گردشگری در ارمنستان

یکی از دلایل محبوبیت ارمنستان بین توریست‌ها جاذبه‌های گردشگری آن است از قله آرارات یکی از جاذبه‌های خیره‌کننده این کشور که نماد ملی ارمنستان است گرفته تا خیابان‌گردی در کوچه ‌پس کوچه‌های ارمنستان، جاذبه‌های تاریخی آن و موزه‌ها و کلیساهای چند هزار ساله و طبیعت بکری که دارد، هر کسی را وسوسه می‌کند تا در اولین فرصت به این کشور سفر کند.

شما هم حتما نام میدان معروف ارمنستان یعنی میدان جمهوری را شنیده‌اید. دور تا دور آن را بناهای اداری، ملی و مشهور ارمنستان احاطه کرده‌اند. شب‌های بسیار زیبایی دارد که با نورپردازی و کنسرت‌های شبانه متنوع در آن یک شب فراموش‌نشدنی خواهید داشت. لذت خوردن بستنی‌های رنگی رنگی دور میدان را فراموش نکنید.

کاسکاد، ساختمان هزارپله ی ارمنستان

کاسکاد با ینای هزار پله (Cascade) بنای معروفی است که در بین ایرانی‌ها به هزار پله معروف است، در قسمت شمالی میدان اپرا قرار گرفته است.

مجسمه مادر در ارمنستان

مجسمه ی مادر در ارمنستان (Mother Armenia monument) یا همان هاختاناکی ایگی یک بنای زیبا و دیدنی در شهر ایروان است. در پایین مجسمه مادر موزه‌ای از تجهیزات جنگی وجود دارد که بازدید از آن لذت زیادی دارد. همچنین یک آتش هم در بخش وجود دارد که هیچ‌گاه خاموش نشده است.

صومعه گغارد، اولین کلیسا غاری در دنیا

صومعه گغارد  (Geghard Monastery)با معماری منحصر به فرد خود در چهل کیلومتری ایروان، در استان کوتایک، ارمنستان واقع شده است. این بنای دیدنی به عنوان یکی از آثار تاریخی کشور ارمنستان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک عشاق، یکی از زیباترین بوستان های ارمنستان

پارک عشاق ایروان (Lovers’ Park) یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین شهر ایروان است که مساحتی حدود ۲.۵ هکتار دارد.

گالری ملی ارمنستان

موزه گالری ملی در کشور ارمنستان (National gallery of Armenia) یکی از موزه‌های هنری مهمی است که در سال ۱۹۲۱ ساخته شد. در این موزه آثار بیش از 19 هزار هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی قرار دارد که برخی از آن‌ها از موزه‌های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاکوف (مسکو) به این موزه انتقال داده شده است.

کلیسای زوارتنوتس ارمنستان

خرابه‌های کلیسای جامع زوارتنوتس در دشت‌های مسطح در فلات آرارات بین شهرهای ایروان و اچمیادزین در استان آرماویر ارمنستان و در نزدیکی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس واقع شده است. این کلیسای قدیمی در اواسط قرن هفتم میلادی تحت دستور کاتولیکوس نارسس سو  ساخته شده است.

دریاچه سوان

دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. سوان بزرگ‌ترین دریاچه قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است که در ارتفاعات ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده‌است. برای دسترسی به این دریاچه تورهایی برگزار می شود که از دور میدان جمهوری ۹ الی ۱۰ نفر را به سمت این دریاچه می‌برند.

خرید بلیط ارمنستان

برای با خبر شدن از قیمت‌های بلیط هواپیما ارمنستان ابتدا باید نوع بلیط و کلاس سفر خود را مشخص کنید. با توجه به توریستی بودن این کشور و نوسانات هزینه‌ها درکشور، تعیین قیمت مشخص کاری سخت است. اما در حال حاضر شروع قیمت‌ها پروازها دو طرفه از ۱۰ میلیون تومان شروع می‌شود. مطمئن باشید که در اوج شلوغی‌ها هم در فلایتیو می‌توانید برای هر روزی که بخواهید بلیط هواپیما را تهیه کنید. یکی از مزایای خرید بلیط هواپیما از فلایتیو این است که می‌توانید ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و خدمات اختصاصی تشریفات فرودگاهی را خریداری و رزرو کنید. فلایتیو این امکان را به شما می‌دهد که رزرو هتل‌ها را هم با کارت شتاب آنلاین برای شما ممکن می‌کند.

در سایت فلایتیو شما برای خرید بلیط هواپیما به ایرلاین‌های فلای‌دبی، قطر و ایر ارمنیا دسترسی دارید. برای انتخاب ایرلاین‌ها مورد نظر خودتان گزینه ایرلاین سیستم را کلیک کنید و از فهرستی که به شما نشان داده می‌شود، ایرلاین مورنظر خود را انتخاب کنید.

گردشگران می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارمنستان آن را به آسانی از طریق سایت و یا اپFlightio.com  مراجعه کنند و از پشتیبانی حین سفر و پس از خروج از مرز از طریق تلگرام و واتس‌اپ بهره‌مند شوند.

کد خبر 616337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha