مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

شهردار ساری گفت: هشت کمیته‌ ذیل شورای سیاستگذاری رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ در شهرداری ساری تشکیل شد تا برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد در شهرداری مرکز استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

ساری 2022

به گزارش همشهری آنلاین، جواد طالبی اظهار کرد: در شورای سیاستگذاری رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ هشت کمیته شامل کمیته‌های «برنامه‌ریزی طرح و پژوهش»، «مالی پشتیبانی»، «زیرساختی و فنی»، «خدمات شهری و فضاسازی»، «فرهنگی و هنری»، «فناوری اطلاعات»، «روابط عمومی و تبلیغات» و «شهر خلاق» تشکیل شده است.

وی افزود: انتخاب ساری به عنوان میزبانی گردشگری در سال ۲۰۲۲ قطعاً مهمترین و بزرگترین رویداد برای مرکز استان طی یک سال آینده است و همه وظیفه داریم بستر مناسب برای برگزاری بهتر این رویداد را فراهم کنیم.

شهردار ساری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده و در حال انجام توسط این نهاد برای میزبانی از گردشگران خارجی در سال ۲۰۲۲ خاطرنشان کرد: پارک صفرآباد که به پارک اکو تغییر نام داد، بستری مناسب برای گردشگری است که سال‌ها مغفول مانده بود. اما با استاندار مازندران طرح بهسازی این ظرفیت بزرگ گردشگری ساری به همت سازمان عمران و سازمان فضای سبز در حال انجام است و تاکنون زیرسازی و کاشت نهال در این پروژه عملیاتی شده است.

وی افزود: پارک چنگلی سکوتپه نیز از دیگر ظرفیت‌های مهم و مؤثر در جذب گردشگر شهر ساری است و برای بهسازی، شناساندن و استفاده از این ظرفیت مهم تمام مجموعه شهرداری ساری و دستگاه‌های مربوطه همکاری خواهند کرد. بهسازی و احداث جاده سلامت در این پارک جنگلی در حال انجام است و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و شهرستانی فاز نخست آن برای رویداد ساری ۲۰۲۲ آماده شود. طرح ساخت پارک پایداری در حاشیه رودخانه تجن نیز برای رویداد ۲۰۲۲ در دست اقدام است.

شهردار ساری اظهار کرد: شهرداری بافت تاریخی و کهن ساری به عنوان یکی از شهرداری‌های مناطق راه‌اندازی شده و با برنامه‌ریزی‌هایی که برای این شهرداری صورت گرفته اقدامات خوبی به منظور استفاده از ظرفیت‌های محلات قدیمی شهر ساری در دستور کار قرار می‌گیرد. در همین راستا نیز احیای بافت تاریخی در محله قدیمی آب‌انبارنو، احیای تاریخی میدان ساعت و طرح سنگ فرش میدان ساعت و خیابان جمهوری اسلامی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته این مسئول فراخوان طراحی بنای باستانی سه گنبدان ساری با مشارکت طراحان و معماران برجسته کشوری و همکاری پژوهشکده ساری‌شناسی نیز با هدف هویت‌بخشی و احیا ابنیه تاریخی فراموش شده منتشر شده است.

طالبی فضاسازی شهری و تغییر هویت بصری شهر با محوریت رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ و ساخت نمادهای شهری با موضوع این رویداد را نیز از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری ساری عنوان کرد و افزود: اجرای طرح همسان‌سازی تابلوهای سردر مغازه‌های اطراف این میدان نیز در حال انجام است.

وی به اهمیت تبلیغ این رویداد در فضای مجازی برای آشنایی بیشتر شهروندان با ساری۲۰۲۲ اشاره کرد و افزود: تولید محتوای بصری در قالب نماهنگ، فتوکلیپ و متن برای معرفی اماکن تاریخی، محلات بافت کهن، نقاط گردشگری شهرستان و آداب و رسوم مردم ساری در فضای مجازی نیز از فعالیت‌های شهرداری در زمینه رویداد ساری ۲۰۲۲ است.

کد خبر 616324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha