شورایاری‌ها حلقه ارتباط مردم و مسئولان هستند.

زهرا نژاد بهرام

 زهرا نژادبهرام / عضو شورای اسلامی شهر : این نهاد با اعتمادسازی‌هایش در محله و میان مردم باعث شد تا محل رجوع بسیاری از اهالی باشد؛ اتفاق مثبتی که در مسیر استفاده از نظر مردم و شناسایی نیازهایشان در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تصمیم‌گیری‌ها روی داد.  
شورایاری یک نهاد مردمی و محلی است و هدف از تشکیل آن برقراری ارتباط سازمان‌یافته مردم از طریق نمایندگانشان و استفاده از قدرت و توان آنها در بهبود کیفیت زندگی شهری است.

نقش شورایاران به‌عنوان ذینفعان برای اداره کلانشهر تهران بر کسی پوشیده نیست، چراکه بسیاری از پروژه‌ها و طرح‌هایی که در سال ۱۳۹۹ و از ابتدای سال جاری تاکنون در شهر تهران اجرا شد با کمک به این‌ترتیب، می‌توان گفت تشویق مردم به اداره امور شهر و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری نقشی اثرگذار در کیفیت زندگی شهروندی و مدیریت شهری نوین دارد.  
به عبارت بهتر، رویارویی با مسائل و مشکلاتی که شهرهای امروز جهان با آن درگیرند، تنها با بهره‌گیری درست و بهینه از توان و استعدادهای شهروندان در قالب برنامه‌های مشارکتی قابل دستیابی است. شورایاران در محله با فراهم کردن زمینه‌های اعتماد اهالی و دعوت آنها به مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به آنها فرصت سهیم شدن در اداره امور شهری را که در آن زندگی می‌کنند می‌دهند و همین موضوع زمینه‌های تبدیل تهران به شهری زیست‌پذیر را فراهم می‌کند. امید است که مجلس شورای اسلامی با اجرای طرح دوفوریتی، راهکاری حقوقی برای حل اختلاف‌نظرها در مورد فعالیت شورایاران بیابد و باعث رفع مشکلات موجود در مسیر ادامه فعالیت شورایاری‌ها شود و دغدغه تعطیلی و عدم فعالیت آنها را کنار بزند.  

کد خبر 616309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha