شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

سرایت سریع سویه دلتای کرونا آمار موارد ابتلا را با وجود واکسیناسیون بالا برده و همین امر باعث نگرانی دولت‌مردان اروپایی شده است.

كرونا در اروپا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، با وجود پیشرفت قابل ملاحظه واکسیناسیون در اروپا، نگرانی نسبت به شیوع نوع دلتا رو به فزونی است.

اتحادیه اروپا گفت، بیش از نیمی از بزرگسالان اروپایی، ۲۰۰ میلیون نفر، اکنون کاملاً واکسینه شده‌اند، اما هنوز هدف ۷۰ درصدی واکسیناسیون تا تابستان تامین نشده است.

این اطلاعات در حالی منتشر شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت:‌«از چند روز پیش، با یک شیب روشن و به نظر من نگران کننده ، تعداد عفونت‌ها دوباره در حال افزایش است و همه چیز توسط ویروس کرونای دلتا هدایت می‌شود.»

علاوه بر آلمان و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی که نسبت به شیوع سریع ویروس دلتا نگرانند، رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد نیز نسبت به افزایش عدم اطمینان اقتصادی ناشی از موج جدید همه‌گیری نیز هشدار داد.

لاگارد گفت: «اقتصاد منطقه یورو به خوبی در حال بازگشت است اما نوع دلتا می‌تواند بهبودی اقتصادی را به ویژه در گردشگری و خدمات تحت تاثیر خود قرار دهد.»

فرانسه این هفته قوانین جدیدی را وضع کرده است که برای مراجعه به رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید و مکان‌هایی با بیش از ۵۰ نفر جمعیت، از هفته آینده، به مجوز بهداشتی (برگه واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا) نیاز است. 

دولت ایتالیانیز اعلام کرد که از هفته‌های آینده (۶ اوت) افراد باید برای دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات و فعالیت‌های اجتماعی مدارک مصونیت ارائه دهند. 

موارد ابتلا در انگلستان نیز افزایش یافته، جایی که بیشتر محدودیت‌ها در هفته گذشته برداشته شد؛ با این حال سوپرمارکت‌های انگلیس نسبت به کمبود مواد غذایی احتمالی هشدار دادند زیرا کارکنان مجبور به قرنطینه هستند.

کد خبر 616168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha