شهرام مکری یکی از پنج داور بخش مسابقه افق‌های هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز به ریاست یاسمیلا ژبانیچ، فیلمساز نامدار و نامزد اسکار بوسنیایی است.

شهرام مكري با جايزه جشنواره ونيز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز اول تا ۱۱ سپتامبر در ایتالیا برگزار می‌شود و «مادران موازی» پدرو آلمودووار فیلم افتتاحیه امسال است. در بخش مسابقه افق‌ها که از شصت و هفتمین دوره ونیز به این رویداد سینمایی افزوده شد، امسال پنج داور حضور دارند و رئیس آنها هم ژبانیچ بوسنیایی است که در دوره گذشته اسکار با «کجا می‌روی آیدا؟» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی بود.

مکری که در ۲۰۱۳ با «ماهی و گربه» جایزه ویژه بخش افق‌های ونیز را برده بود، یکی دیگر از داوران این بخش در جشنواره ونیز ۲۰۲۱ است. مونا فست‌ولد کارگردان تحسین‌شده نروژی، نادیا ترانووا نویسنده ایتالیایی و جاش سیگل نمایشگاه‌گردان دپارتمان فیلم در موزه هنرهای مدرن نیویورک دیگر داوران بخش افق‌ها هستند. سال گذشته «دشت خاموش» احمد بهرامی از ایران جایزه بهترین فیلم این بخش جشنواره ونیز را از آن خود کرد.

امسال در هفتاد و هشتمین دوره ونیز هفت زن و سه مرد در هیات داوران بخش مسابقه رسمی حضور دارند و ریاست آنها با بونگ جون-هو، فیلمساز کره‌ای برنده اسکار و خالق فیلم تحسین‌شده «انگل» است. کلویی ژائو که سال گذشته با «سرزمین آواره‌ها» در ونیز بود و اوایل امسال چند جایزه اسکار گرفت، دیگر عضو سرشناس هیات داوران ونیز ۲۰۲۱ است. ویرجین افیرا بازیگر فرانسوی، سینتیا اریوو بازیگر انگلیسی، سارا گدون بازیگر کانادایی، ساوریو کاستانزو کارگردان ایتالیایی و الکساندر نانائو کارگردان اهل رومانی در هیات داوران جشنواره ونیز هفتاد و هشتم حضور دارند.

کد خبر 615911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha