هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز با نخستین نمایش جهانی «مادران موازی» به کارگردانی پدرو آلمودووار و بازی پنه‌لوپه کروز در بخش مسابقه آغاز به کار می‌کند.

پدرو آلمودووار و کروز در فیلم مادران موازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان اول سپتامبر ۲۰۲۱ در ونیز آغاز می‌شود و «مادران موازی» در افتتاحیه آن روی پرده می‌رود. فیلم داستان دو مادر تنها و باردار را روایت می‌کند و کروز که از محبوب‌ترین بازیگران سینماگر نامدار اسپانیایی است، یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفا کرده است. آیتانا سانچس-خیخون، ایزرئیل الیخالده و خولیتا سرانو دیگر بازیگران آن هستند.

آلمودووار دو سال پیش جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز را از مدیران این رویداد مهم سینمایی هدیه گرفت و روز گذشته از شنیدن خبر رونمایی از فیلم خود در ونیز بسیار ابراز خوشحالی و افتخار کرد. او نخستین بار در ۱۹۸۳ با حضور در جشنواره ونیز نام خود را سر زبان‌ها انداخت و همواره خود را فرزند این جشنواره می‌داند.

پنه‌لوپه کروز آخرین بار در ۲۰۱۹ در فیلم سینمایی «رنج و شکوه» آلمودووار بازی کرده بود و با آن در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت. فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد کن را برای آنتونیو باندراس به ارمغان آورد و نامزد دریافت دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم بین‌المللی در مراسم اهدای جوایز اسکار شد.

«تلماسه» دنی ویلنوو و «هالووین می‌کشد» دیوید گوردن گرین دیگر فیلم‌هایی هستند که در جشنواره ونیز امسال نخستین بار به نمایش درمی‌آیند. قرار است شیر طلایی افتخاری ونیز امسال به جیمی لی کرتیس و روبرتو بنینی، سینماگر ایتالیایی برنده جایزه اسکار اهدا شود.

کد خبر 615799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha