رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از کاهش سفرهای بین‌شهری در سراسر کشور و به خصوص تهران و البرز خبر داد.

ممنوعیت سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: هیچ‌گونه پدیده جوی در جاده‌های کشور گزارش نشده است و از این نظر مشکلی در جاده‌های کشور وجود ندارد.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز گفت: گزارش‌های دریافتی از سراسر کشور حاکی از کاهش تردد در تمامی جاده‌ها و معابر و به خصوص جاده‌ها و معابر پیرامون دو استان تهران و البرز است. در حال حاضر نیز تردد به طور روان در تمام جاده‌های کشور و نیز جاده‌های منتهی به شمال وجود دارد و ترافیک پرحجم و سنگینی گزارش نشده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره انتشار تصاویر همراه با ازدحام خودروها در برخی جاده‌ها نیز گفت: روز گذشته و در پی اعلام اجرای محدودیت تردد، همکاران من در پلیس راهنمایی و رانندگی اقدام به اجرای طرح‌های کنترلی و درخواست از رانندگان برای صرف نظر از ادامه سفر کردند که در این حین در چند نقطه شاهد ازدحام تعداد خودروها بودیم که این موضوع مدتی بعد حل شد و امروز تاکنون چنین مشکلی وجود نداشت.

شیرانی با تاکید بر اینکه در محدودیت‌های اخیر مجوزهای صادر شده از سوی فرمانداری‌ها برای تردد بین‌شهری نیز فاقد اعتبار است، گفت: این موضوع با تصمیم و ابلاغ وزارت کشور اتخاذ شده است.

وی در مورد جریمه سفر به شهرهای قرمز و نارنجی نیز گفت: در تهران و البرز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استقرار یافته و از خروج خودروهای با پلاک بومی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی شدیدا جلوگیری خواهند کرد. این وضعیت در دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نیز وجود دارد.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه این بار اعمال محدودیت ها سختگیرانه تر از قبل است، گفت: در مرحله اول همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان تذکر می‌دهند که به مبدا خود بازگردند. اما اگر اصرار بر سفر وجود داشته باشد با توجه به وضعیت قرمز یا نارنجی بودن شهر جریمه یک و نیم میلیون تومانی برای این خودروها اعمال شده و در نهایت بازهم اجازه سفر به آنان داده نمی‌شود و به مبدا خود باز خواهند گشت. اینطور نیست که برخی رانندگان تصور کنند که می‌توانند با پرداخت جریمه به سفر خود ادامه دهند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پایان از شهروندان خواست که از انجام هرگونه سفر پرهیز کنند و برای قطع زنجیره انتقال کرونا در خانه بمانند.

کد خبر 615678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha