مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

شهر تعطیل شده است، بانک‌ها هم تعطیل هستند اما تجربه تعطیل‌کردن یا تغییر ساعت کار بخشی از حمل‌ و نقل عمومی در ابتدای شیوع کرونا نشان داد که نمی‌توان حمل‌ونقل درون‌شهری را متوقف کرد.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، سال گذشته چندبار اتوبوس‌ و مترو ساعت سرویس‌دهی را به خاطر اوج‌گیری کرونا محدود کردند اما حجم بزرگی از مسافران ساعات آخر شب و ابتدای صبح به حمل‌ونقل عمومی وابسته بودند و تعطیلی کسب‌وکارها هم باعث حذف کامل این رفت‌وآمدها نشد. حالا که به موج پنجم کرونا رسیدیم و میزان تلفات ناشی از این بیماری در تهران از ۱۰۰ نفر در روز گذشته، باید به تناسب ۴ روز تعطیل اضافی پایتخت، رفت‌وآمد در شهر نیز کاهش پیدا کند.

لغو طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا تا سوم مرداد

به‌گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران محدودیت‌های طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا (زوج و فرد) از امروز تا سوم مرداد لغو شده است. سیدمناف هاشمی تأکید می‌کند: «در تعطیلات رسمی اجرای طرح ترافیک ملغی می‌شود و از این‌رو براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی ۶ روزه تهران، محدودیت‌های طرح ترافیک و طرح کاهش تا سوم مرداد لغو شده‌اند.» او به تعطیلی مراکز معاینه فنی خودرو هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «مراکز معاینه فنی همواره از محل‌های شلوغ و پرازدحام هستند و از این‌رو تصمیم بر آن شد تا برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در موج پنجم، این مراکز هم تا سوم مردادماه تعطیل شوند.» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در پایان ‌می‌افزاید: «با توجه به لغو طرح ترافیک و شرایط قرمز کرونا، مردم از تردد غیرضروری پرهیز کنند.»

سرویس‌دهی در مترو مانند  روزهای تعطیل صورت می‌گیرد

قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز می‌گوید: «باتوجه به تعطیلی ادارات و سازمان‌ها، متروی تهران و حومه از ۲۹ تیر ماه تا ۳ مرداد ماه همانند روزهای تعطیل سرویس‌دهی دارد.» به‌گفته مجید رستمی خدمات‌رسانی در تمام ایستگاه‌های خطوط هفت‌گانه متروی تهران و حومه چون روال ایام تعطیل انجام می‌شود.
او با اشاره به این که ایستگاه‌های خطوط متروی تهران و حومه تعطیل نیستند، تأکید می‌کند: «خدمات‌رسانی در این ایام با توجه به کاهش مسافر طبق زمان‌بندی روزهای تعطیل انجام می‌شود. عملیات ضدعفونی‌کردن ایستگاه‌ها و قطارهای متروی تهران و حومه در این روزها نیز به‌صورت کامل انجام می‌شود.» از سوی دیگر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ۴ روز تعطیل (سه‌شنبه، پنجشنبه، شنبه و یکشنبه)، برنامه حرکت روزهای تعطیل (مانند جمعه‌ها) را اعمال می‌کند. شهروندان می‌توانند از اپلیکیشن رایا و ارسال کد ایستگاه به شماره پیامک ۲۰۰۰۱۱۱ برای اطلاع از روند حرکت اتوبوس‌ها استفاده کنند.

کد خبر 615615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha