مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
۰ نفر

جف بزوس، بنیانگذار شرکت فضایی «بلو اوریجین» در اولین پرتاب سرنشین‌دار موشک «نیو شپرد» ساخت این شرکت روز شنبه به همراه همراهانش به فضای زیرمداری زمین خواهند رفت.

Rocket

به گزارش همشهری آنلاین پرتاب موشک «نیو شپرد» مرحله جدیدی برای شرکت «بلو اوریجین» خواهد بود که در تلاش است مشتریان را به انجام چنین پروازهای زیرمداری ترغیب کند.

انتظار می‌رود پرتاب «نیو شپرد» در ساعت ۹ صبح به وقت شرق آمریکا (ساعت ۶ بعدازظهر به وقت تهران) از محلی در بیابان تگزاس غربی در جنوب شرق شهر ال‌پاسو انجام شود و جف بزوس و برادرش مارک به همراه والی فانک، زن هوانورد ۸۲ ساله و الیور دامن ۱۸ ساله (نخستین مشتری که برای این پرواز پول پرداخته است) را به فضا خواهد برد.

یک وب‌کست این پرتاب را در وب‌سایت «بلو اوریجین» از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا (ساعت ۴ بعدازظهر به وقت تهران) به طور زنده پوشش خواهد داد.

مسافران بلو اوریجین درون کپسولی که در راس موشک «نیو شپرد» قرار دارد، جای داده خواهند شد.

آنچه باید درباره پرواز فضایی جف بزوس بدانید

در جریان پرتاب این کپسول با این موشک به فاصله ۱۰۰ کیلومتری (خط کارمان) از سطح زمین رسانده خواهند شد و مسافران برای چند دقیقه احساس بی‌وزنی می‌کنند و می‌توانند سیاره زمین را در برابر سیاهی فضا ببینند و بعد این کپسول با چتر نجات به زمین بازمی‌گردد و در بیابان تگزاس فرود خواهد آمد. موشک نیز با فرودی نرم به زمین بازخواهد گشت. انتظار می‌رود کل این سفر حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

قبلا دو بار پرواز آزمایشی موفق این کپسول و این موشک انجام شده است.

در همین زمینه:

اگر پرواز بزوس موفق باشد، او با شرکت در نخستین پرواز زیرمداری بدون خلبان با سرنشینان غیرنظامی تاریخ‌ساز خواهد شد.

همچنین موفقیت در این پرواز با حضور والی فانک ۸۲ ساله و الیور دامن ۱۸ ساله رکوردی برای سالمندترین و جوانترین فضانورد به جای خواهد گذاشت.

فانک که یک خلبان آزمایشی سابق است یکی از ۱۳ زنی بود که در ماموریت «مرکوری ۱۳» در دهه ۱۹۶۰ تعلیم فضانوردی دید، اما در آن هنگام به فضا فرستاده نشد. اولیور دامن، نوجوان هلندی نیز می‌تواند به جوانترین فضانورد جهان بدل شود

کد خبر 615604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha