گروه ورزشی: مرد طلایی کاروان ورزشی المپیک 29 در حالی در میان استقبال پرشور گروهی از مردم، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شد که قهرمانی او در پکن کمی از ناکامی کاروان ایران در المپیک را التیام بخشیده است.

هادی ساعی در ابتدای ورود به کشور مورد استقبال دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجدجامعی، مرتضی طلایی، حسن بیادی و خانم آباد از اعضای شورای اسلامی شهر  و مدیران شهرداری تهران قرار گرفت.

قالیباف در این مراسم با اشاره به قهرمانی یکی از اعضای شورای شهر تهران آن را باعث دمیده شدن امید پس از ناکامی ورزشکاران المپیک دانست و گفت: «از اینکه یکی از اعضای
شورای اسلامی شهر تهران که قهرمان خوب ملی کشورمان نیز هست این افتخار را کسب کرده، بسیار خوشحالم و آن را به مردم تهران تبریک می‌گویم.»

هادی ساعی نیز با تشکر از همکاران خود در شورای اسلامی شهر و شهرداری   اظهار داشت: «ظرفیت‌های خوبی در ورزش کشور وجود دارد که باید آن را شناخت، آموزش داد و با برنامه‌ریزی صحیح به سمت قهرمانی حرکت داد.»

پس از استقبال مدیران شهرداری و همکاران وی در شورای شهر تهران، هادی ساعی به میان مردم آمد و مردم به شدت وی را تشویق کرده و استقبال گرمی از او داشتند. هادی ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری در مراسم استقبال اعلام کرد: «من قبل از المپیک با انتقادات بسیار زیادی مواجه بودم اما به خاطر حضور در  المپیک سکوت کردم زیرا هدف بزرگی در سر داشتم و آن قهرمانی در مسابقات المپیک بود. به خاطر همین بسیار تمرین کردم و برای لحظه‌لحظه حضورم در تمرینات تیم‌ملی برنامه‌ریزی داشتم.»

دارنده 2 مدال طلای المپیکی ایران با اشاره به مسابقات خود گفت: «در بازی اول از ناحیه دست آسیب دیدم و دستم شکست اما تمام این درد را تحمل کردم چون به فینال و مسابقه برای گرفتن مدال طلا فکر می‌کردم. سخت‌ترین مبارزه من در مقابل حریف چینی بود که در این مسابقه 8 هزار چینی حاضر در استادیوم وی را تشویق می‌کردند و این نگرانی وجود داشت که داوری‌ها به نفع حریف چینی باشد. اما من با اداره کردن مسابقه و همچنین زدن ضربه به موقع این مسابقه را بردم. در فینال هم گرچه در راند اول عقب افتادم اما بسیار خونسرد بودم و می‌‌دانستم که مدال طلای المپیک برای من است.»

هادی ساعی در پاسخ به این سئوال که قهرمانی شما در المپیک باعث شد که کمی از ناکامی ورزشکاران ما تحت‌الشعاع خود قرار بگیرد، گفت: «برای المپیکی بودن باید برنامه المپیکی داشته باشیم. المپیک جای کسب تجربه نیست. هدف‌گذاری خودمان را باید به سمتی ببریم که در این میدان پیروز باشیم.» وی ناکامی ورزشکاران ایرانی در المپیک را نتیجه برآیند کاری مدیریت  ورزش عنوان کرد و گفت: «نتیجه‌ای که در پکن کسب شد، نتیجه مدیریت ورزش است. اگر می‌خواهیم در المپیک لندن موفق شویم باید از همین حالا به این المپیک فکر کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.» هادی ساعی در مورد احتمال خداحافظی خودش نیز گفت: «هنوز در این مورد فکر نکردم و باید بیشتر روی این مسئله تفکر کنم. ضمن اینکه حالا بیشتر از هر چیزی به استراحت نیاز دارم.»

چمران: تهران، شهر قهرمانان است مهندس چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری، تهران را شهر قهرمانان دانست و گفت: «هادی ساعی گرچه عضو شورای شهر تهران است، اما قهرمانی او قهرمانی همه مردم تهران است و همه مردم تهران به او افتخار می‌کنند.»

وی افزود: «تهران شهر قهرمانان است و یک نمونه آن همین افتخار آفرینی ساعی است.» رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: «تنها ورزشکارانی می‌توانند موفق شوند که از لحاظ فنی و روحی در شرایط مطلوبی باشند. قهرمانی آقای ساعی در چنین شرایطی رخ داد. در میان یأس و ناامیدی که از نتایج کاروان ایران در المپیک پکن به وجود آمده بود، هادی ساعی با قهرمانی خودشان تا حدودی این ناکامی‌ها را جبران کرد.»

همچنین در حاشیه این مراسم آنچه که بیشتر از همه به چشم می‌آمد حضور جوانانی با لباس‌های متحدالشکل تکواندو بود که به نظر می‌رسید از محله هادی ساعی در شهرری برای استقبال از وی به فرودگاه امام خمینی (ره) آمده بودند. از سوی دیگر ازدحام جمعیت به حدی بود که خانواده هادی ساعی برای خوشامدگویی به او دچار مشکل شده بودند  و مادر و خواهر ساعی از آخرین نفراتی بودند که وی را در آغوش گرفتند.قرار بود که پس از پایان این مراسم یک کنفرانس مطبوعاتی تشکیل شود اما ازدحام جمعیت و ناهماهنگی‌های صورت گرفته در مراسم استقبال از هادی ساعی مانع از برگزاری آن شد.

کاروان کشتی، تحت تأثیر استقبال از ساعی همزمان با ورود هادی ساعی به ایران، کاروان کشتی آزاد نیز وارد کشور شد، با این تفاوت که کشتی‌گیران با چهره‌هایی ناراحت در گوشه‌ای از سالن نظاره‌گر استقبال از هادی ساعی بودند.

گرچه مراد محمدی نیز همانند ساعی مورد استقبال قرار گرفت اما دیگر کشتی‌گیران رغبتی به حضور در مراسم نداشتند. این درحالی بود که گروهی از مردم نیز کاروان کشتی را تشویق کرده و همین مسئله باعث گریه شدید فردین معصومی شد که یزدانی‌خرم و دکتر قالیباف او را دلداری دادند.

کد خبر 61503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز