«عین. صاد» به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی مستند پرتره یک روحانی مشهور و محبوب با حضور چهره‌های سرشناس است.

منوچهر محمدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، عبدالرضا نعمت‌اللهی گفت: علی صفائی حائری یکی از روحانیونی است که سلوک و زندگی خاصی داشته و به واسطه ارتباطش با اقشار و گروه‌های مختلف، اثرگذار بوده است. من سخنرانی‌هایی از آقای صفایی حائری گوش داده و به شخصیت و زاویه نگاه ایشان علاقه‌مند شده بودم.

این کارگردان ادامه داد: ۲۲ سال از وفات ایشان می‌گذرد و من در این سال‌ها ندیده‌ام مستند پرتره‌ای درباره او ساخته شده باشد، تنها در چند برنامه تلویزیونی درباره افکار ایشان صحبت‌هایی شده و کتاب‌هایشان هم بعد از وفاتشان، بارها چاپ شده و بسیار خواننده داشته است. تعلق خاطری که به سلوک و اخلاق این استاد داشتم باعث شد تصمیم بگیرم مستندی درباره‌شان بسازم.

نعمت‌اللهی افزود: سال گذشته تحقیق و پژوهش درباره استاد صفایی حائری را شروع کردیم و سپس با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وارد مذاکره شدیم. «عین‌.صاد» یک مستند گفتگومحور است. با شخصیت‌های مختلف هنری، فرهنگی و سیاسی از جناح‌های مختلف گفتگو کرده‌ایم. این گفتگوها نشان دهنده طیف مریدان آیت‌الله علی صفایی حائری است. در بخشی از فیلم از آرشیوهای موجود استفاده کرده‌ایم و تصمیم داریم بخش‌هایی از آن را بازسازی کنیم.

کارگردان مستند «مهدی عراقی را بکش» گفت: گفتگوشوندگان ترکیب متنوعی از اعضای خانواده، دوستان، شاگردان و منتقدان ایشان‌اند که محمد مهدی عسگرپور، منوچهر محمدی، نادر طالب زاده، بیژن بیرنگ، صادق کرمیار، علیرضا داوودنژاد، عبدالمجید معادی‌خواه و ... از آن جمله‌اند.آقای صفایی حائری در حوزه ادبیات و هنر صاحب نظر بوده و مقالات و کتاب‌هایش منبع توجه بوده است.

نعمت‌اللهی ابراز امیدواری کرد فیلم برای ارائه به هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شود. او گفت: بخش زیادی از تولید فیلم به پایان رسیده و در تدارک تدوین آن هستیم.

مستند «عین‌.صاد» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. عوامل این مستند عبارتند از تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر: عبدالرضا نعمت‌اللهی، پژوهش: مهدی نوری، تصویربردار: بهادر خردمندکیا، بهنام احمدخانی، احمد خلیل‌اول، موسیقی: هدایت احمدزاده.

کد خبر 614940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha