رییس پلیس پیشگیری پایتخت از جلوگیری از حادثه‌ای جبران‌ناپذیر در غرب تهران خبر داد.

ریل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی شب گذشته حدود ساعت ۲۳ واحدهای عملیاتی در مناطق تهران فعال بودند که گشت انتظامی کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در محدوده بزرگراه فتح به یک مرد که گونی سفیدرنگی در دست داشت، مشکوک شدند.

دستگیری سارقی که ممکن بود قطار را از ریل خارج کند | متهم ۵۰ قطعه ریل راه‌آهن را دزدیده بود

این مقام ارشد پلیسی ادامه داد: واحد گشت کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس پس از متوقف و تفتیش محتویات گونی متوجه شدند متهم تعداد ۵۰ قطعه پیچ مربوط به ریل راه‌آهن آذربایجان را سرقت کرده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله عوامل گشت کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس با هماهنگی عوامل پلیس راه آهن تهران، از یک حادثه بزرگ و جبران ناپذیر جلوگیری و از عبور قطار بر روی ریل ناایمن جلوگیری کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای تصریح کرد: پس از انتقال متهم به کلانتری، تیم تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن اقدام به تعمیر و بازسازی خط ریل آذربایجان کردند و قطار با سرعت کم از روی ریل عبور کرد.

او گفت: در شرایطی که فقط چند دقیقه تا عبور قطار از روی ریل باقی مانده بود و عملا امکان نصب دوباره پیچ‌ها وجود نداشت، قطار با اعلام پلیس با سرعت بسیار پایین از ریل عبور کرد و خوشبختانه از بروز حادثه‌ای جبران‌ناپذیر جلوگیری شد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تیم پلیس و همکاران راه آهن در تلاش هستند تا خط راه آهن آذربایجان را به حالت اولیه برگردانند تا قطار ها بتوانند طبق روال عادی حرکت داشته باشند.

سرهنگ موقوفه‌ای گفت: متهم دستگیرشده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. 

کد خبر 614854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha