هافبک جوان استقلال درخصوص شرایط دربی جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس با همشهری به گفت‌وگو پرداخت.

آرش رضاوند

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

استقلال در یک بازی نفسگیر و سخت در نهایت پرسپولیس را شکست داد تا به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام‌حذفی صعود کند. آبی‌پوشان تهرانی در حالی به این پیروزی رسیدند که در هفته‌های گذشته روزهای پرالتهابی را پشت‌سر گذاشتند و مشکلات مدیریتی در باشگاه، حاشیه‌های مختلفی را برای تیم ایجاد کرد. حالا استقلال با پیروزی در داربی شانس زیادی برای قهرمانی در جام‌حذفی دارد تا حداقل یک جام به هوادارانش بدهد، با آرش رضاوند هافبک آبی‌پوشان در مورد پیروزی در داربی صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

قبول داری داربی زیاد جذاب نبود؟

این بازی در جام‌حذفی برگزار می‌شد و حساسیت بازی روی مسائل فنی تأثیر گذاشته بود. هر دو تیم محتاط بازی می‌کردند و دوست نداشتند شکست بخورند ولی هرچه از زمان بازی گذشت شرایط بهتر شد. من معتقدم داربی یک بازی تاکتیکی بود و ۲ تیم سعی داشتند نقاط قوت یکدیگر را از کار بیندازند. ما از بازی قبلی در لیگ برتر هم تجربه کسب کرده بودیم که راحت به پرسپولیس موقعیت ندهیم، چون در لیگ برتر با یک موقعیت نصفه و نیمه به این تیم باختیم. البته در این بازی هم چند فرصت خوب را از دست دادیم.

ولی قبول دارید اگر ضربه سر آل‌کثیر تبدیل به گل می‌شد احتمال شکست شما وجود داشت؟

حرف شما درست است ولی موقعیت‌های استقلال را فراموش نکنید. ضربه سر ارسلان مطهری به شکل عجیبی بیرون رفت و ما خیال کردیم آن توپ گل می‌شود یا صحنه‌ای که مدافع پرسپولیس نزدیک بود گل به‌خودی بزند. تک‌به‌تک مهدی قائدی هم فرصت خوبی بود.

قبل از ضربات پنالتی چه حسی داشتی؟

ما در داربی با تمام وجود و از صمیم قلب تلاش کردیم و می‌دانستیم این جام مهم است. پرسپولیس هم واقعا تیم خوبی است ولی خدا را شکر که در پنالتی‌ها به هدف‌مان رسیدیم.

چرا خودت پنالتی نزدی؟

من بعد از ۱۳۰ دقیقه دویدن واقعا خسته بودم، هم از لحاظ بدنی هم از لحاظ ذهنی. نفراتی که پنالتی زدند واقعا عالی بودند. بازی داربی واقعا فشار زیادی به بازیکن وارد می‌کند و نیاز به ۵ روز ریکاوری داریم.

فکر می‌کردی قائدی پنالتی را خراب کند؟

این شرایط برای بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های دنیا هم به‌وجود می‌آید. خدا را شکر که بردیم تا قائدی هم خودش را سرزنش نکند.

پرسپولیسی‌ها معتقدند که ارسلان مطهری باید اخراج می‌شد. نظر تو چیست؟

فکر نمی‌کنم داوران بزرگی در سطح علیرضا فغانی در یک بازی حساس مثل داربی، در دقیقه ۱۰ بابت چنین خطایی کارت قرمز بدهند. در آن صحنه شاید حرکت ارسلان خشن بود ولی هدف او کنترل یا زدن توپ بود و ضربه شدیدی هم به فرشاد فرجی برخورد نکرد. اکثر کارشناسان داوری هم گفته‌اند که آن صحنه کارت زرد داشت و فقط یک یا ۲ نفر گفته‌اند که داور باید کارت قرمز می‌داد. فغانی واقعا بالاتر از سطح فوتبال ایران است، تمام بازیکنان زمین با بودن فغانی فقط به فوتبال فکر می‌کردند و هیچ‌کس هم اعتراض نمی‌کرد. این در حالی است که ما در چند داربی گذشته واقعا بابت داوری اذیت شدیم و ضربه خوردیم.

فکر می‌کنی در نیمه‌نهایی با چه تیمی روبه‌رو شوید؟

از همان ابتدای جام‌حذفی با تیم‌های سرسختی روبه‌رو شدیم و الان هم فرقی ندارد با کدام تیم بازی کنیم، چون هدف‌مان قهرمانی است.

بعد از داربی هم جالب بود که اکثر بازیکنان شما برای آذری جهرمی کری خواندند.

اگر کری خواندن بدون بی‌احترامی و مسخره کردن باشد هیچ ایرادی ندارد.

قراردادت با استقلال تمام می‌شود؟

تا آخر این فصل قرارداد دارم.

می‌مانی یا قصد جدایی داری؟

فعلا که تمرکز من روی بازی‌های باقیمانده در لیگ برتر و جام حذفی است و بعد از پایان فصل تصمیم می‌گیرم. دوست ندارم بدون کسب جام از استقلال بروم.

سیاوش یزدانی هم گفته که دوست دارد با خاطره خوب از استقلال جدا شود. حتما تو هم قصد جدایی داری.

من از حالا در مورد فصل بعد صحبت نمی‌کنم. شاید استقلال در پایان فصل مرا نخواست.

در مورد بازی بعدی با نفت مسجدسلیمان چه صحبتی داری؟

هر بازی برای ما سخت است ولی در لیگ هم دنبال گرفتن امتیازهای کامل از ۳ بازی باقیمانده هستیم تا بهترین رتبه ممکن را به‌دست بیاوریم.

کد خبر 614833
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha