یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه سلامت: در حالی‌که شمار مبتلایان به وبا در کشور به ۹۴ نفر رسیده است، معاون سلامت وزارت بهداشت از اجرای طرح قرنطینه در مرزهای ایران برای جلوگیری از شیوع وبا خبر داد.

دکتر حسن امامی رضوی با بیان اینکه در روزهای اخیر مورد جدید فوتی بر اثر وبا اعلام نشده است، گفت: در شهرهای کرج و بعد از آن قم آمار افزایش ابتلا به وبا به‌علت پوشش نامناسب خدمات بهداشتی بالا رفته است.

این درحالی است که دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت نیز با اعلام اینکه در رابطه با بیماری وبا اخیرا کمیته فنی متشکل از اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت تشکیل شده‌ است، اعلام کرد: از 94 مورد ابتلای گزارش شده به بیماری وبا در کشور، ۱۸ نفر از اتباع خارجی (افغانستان و پاکستان) بوده‌اند.

دکتر محمد مهدی گویا، بیشترین موارد ابتلا را متعلق به شهرستان کرج و استان قم برشمرد و گفت: تصور ما بر آن است که چون امکانات لازم و کافی برای شست و شو، ضدعفونی و گندزدایی سبزیجات در رستوران‌ها به حد منازل وجود ندارد، از این‌رو عرضه سبزی سالاد و کاهو در رستوران‌های کرج و قم ممنوع اعلام شده است.

در همین حال مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان ایلام نیز روز گذشته به ایسنا گفت: به‌علت هم مرز بودن استان با کشور عراق و ورود و خروج اتباع بیگانه، هر ساله در فصل تابستان بیماری وبا مردم ایلام را تهدید می‌کند.

عطاء‌الله جمالوندی با بیان اینکه وضعیت بهداشت در کشور عراق نامطلوب است و شیوع بیماری وبا می‌تواند خطر جدی برای مردم ایران به‌ویژه استان ایلام باشد، گفت: ایلام بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را دارد و محل ‌تردد اتباع بیگانه است که ممکن است در بین این اتباع افغانی نیز وجود داشته باشد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های بهداشت استان ایلام، حصول اطمینان از آب آشامیدنی را یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع وبا عنوان کرد و ادامه داد: آب مهم‌ترین عامل شیوع این بیماری است، در نتیجه در وحله اول باید از آب معدنی و بعد از آن از آب لوله کشی مطمئن استفاده شود.

چنانچه این راه‌ها امکان نداشت آب ‌آشامیدنی باید جوشانده شده یا از طریق کلرزنی آن را با رعایت اصول مصرف کرد.

جمالوندی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ علائمی ‌از شیوع بیماری وبا در استان گزارش نشده است.

کد خبر 61468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز