وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در ۵ استان‌ سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تاکید کرد.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به علیرضا رییسی معاون خود تصریح کرد: شایسته است با توجه به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور موارد زیر اجرا شود.

۱ - علاوه بر استان سیستان و بلوچستان، جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی نیز تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند.

۲ - به جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعدی اعلام خواهد شد، جمعیت ساکن همه جزایر خلیج همیشه فارس، از ۱۸ سال به بالا واکسینه شوند. (این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی شود. البته کلیه ساکنین دائم، بومی تلقی می ‌شوند.)

۳ - همکاران عزیزمان در دانشگاه های علوم پزشکی دقت فرمایند که اولا، سکونت افراد محرز گردد. ثانیا با نوبت‌دهی به گونه ای عمل کنند که تراکم ایجاد نشود و ثالثا از نظر تأمین به موقع واکسن در حد سهمیه مورد نیاز قبلاً اقدام گردد.

۴ - پیرو مذاکرات قبلی واکسیناسیون عشایرکوچ‌روی از ۱۸ سال به بالا نیز از اول مرداد انجام شود. در نقاطی از استان های مذکور که امکان مراجعه مردم میسر نیست، اکیپ های سیار با امکانات کافی (پزشک عمومی ناظر، واکسیناتور و عوامل کمکی دیگر) اعزام شوند که در این راستا می توان از همراهان عزیزمان در سازمان اورژانس، سازمان بسیج و در قالب همکاری مشترک در طرح شهید سلیمانی بهره گرفت.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در ۵ استان | واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در تمام جزایر کشور | فعالیت مراکز واکسیناسیون حتی در روزهای تعطیل

نامه نمکی به روسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی

وزیر بهداشت همچنین در نامه‌ای خطاب به روسا و سرپرستان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تاکید کرده است: ضمن خداقوت برای تلاش های شبانه روزی عزیزان در مدیریت پیک جدید کرونا ضروری است کلیه مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ سراسر کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر روزهای تعطیل کماکان به خدمت خود ادامه دهند.

کد خبر 614451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha