وزیر نیرو گفت: علاوه بر ۲۰ هزار مگاوات نیروگاهی که در دولت تدبیر و امید وارد مدار شد، بیش از ۱۶ هزار مگاوات نیروگاه در حال ساخت نیز تحویل دولت سیزدهم می‌شود.

وزیر نیرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه درحال ساخت وجود دارد که به دولت سیزدهم منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: این روند همواره بوده به گونه‌ای که از دولت دهم کمتر از ۵ هزارمگاوات به دولت یازدهم منتقل شد.

وزیر نیرو گفت: اکنون نیز بیش از هفت هزار مگاوات از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم منتقل خواهد شدکه پیسرفت آنها با درصدهای بزرگ و کوچک است و به تناسب وارد مدار خواهند شد.

اردکانیان از صدور موافقت اصولی با احداث نیروگاه توسط بخش صنعت خبر داد و بیان کرد: موافقت اصولی برای احداث ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات توسط صنایع بزرگ روز گذشته صادر شد.

وزیر نیرو افزود: به این ترتیب فشارسنگینی که بر دوش صنعت برق برای تامین برق بخش خانگی، تجاری و سایر مصارف و صنایع کوچک است برداشته خواهد شد.

اردکانیان از آمادگی وزارت نیرو برای واگذاری تعدادی از سایت‌های نیروگاهی که اکنون درحال ساخت هستند به بخش صنایع خبرداد و گفت: ۴ هزار مگاوات این سایت‌ها آمادگی واگذاری به صنایع بزرگ هستند.

وی افزود: این سایت‌ها را می‌توانیم در قالب ضوابط قانونی واگذار کنیم تا صنایع در آنها سرمایه گذاری کرده و به ثمر برسانند.

وزیر نیرو گفت: از این ۴ هزار مگاوات حدود ۲ هزار مگاوات واحد بخار است که می‌توان در مدت کوتاهی تبدیل به سیکل ترکیبی شده و مصارف عمده صنایع را جوابگو باشند.

اردکانیان افزود: تعدادی ساختگاه هم مهیا و آماده سرمایه گذاری است. این ساختگاه‌ها مجوزهای لازم را دارند و تدارک‌های آن دیده شده و فقط نیاز به سرمایه‌گذاری دارند که در صورت تمایل صنایع، آنها را واگذار می‌کنیم.

کد خبر 614444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha