رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره جنجال مشکل داشتن چند سوال در کنکور امسال گفت: الان ۸ روز است که منتظریم به صورت مستند این ایرادات به ما اعلام شود که هنوز خبری نیست.

ابراهيم خدايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص حواشی اخیر سؤالات آزمون سراسری ۱۴۰۰ اظهار کرد: من بالاخره نفهمیدم چند سؤال کنکور اشکال دارد زیرا دوستانی که معتقد هستند سؤالات کنکور ایراد داشت فقط در رسانه صحبت می‌کنند. در واقع ما سه‌شنبه هفته گذشته از طریق رسانه‌ها باخبر می‌شویم که سؤالات کنکور ایراد دارد و الان ۸ روز است که منتظریم به صورت مستند این ایرادات به ما اعلام شود که هنوز خبری نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: در رابطه با سؤالات کنکور دو مطلب را مطرح می‌کنند؛ اول اینکه خارج از کتاب است و دوم اینکه با اهداف آموزش مغایر است. باید بگویم اهداف آموزشی دو وزارتخانه علوم و بهداشت با آموزش و پرورش متفاوت است. ما یک آزمون رقابتی برگزار می‌کنیم که شرایط متفاوتی دارد. بنابراین طبیعی است که اهداف آموزشی ما متفاوت و آزمون نیز دشوار باشد.

دکتر خدایی تاکید کرد: ما منتظر هستیم دوستان ما به صورت مستند اعلام کنند کدام یک از سؤالات کنکور مشکل دارد. در واقع این دوستان از حدود ۱۵۰۰ سؤال کنکور اعلام می‌کنند که ۱۰ سؤال خارج از کتاب است. لذا ما منتظر این می‌مانیم که این ۱۰ سؤال را مستند برای سازمان سنجش اعلام کنند.

رئیس سازمان سنجش در ادامه گفت: ما در کنکور - همانطور که عنوان کردیم - مجموعا ۳ هزار سؤال طرح کردیم. سیستم و ساز و کار طراحی سؤال به این شکل است که چون سیستم سؤالات را انتخاب می‌کند قاعدتا ممکن است ۲ یا ۳ سؤال پاسخ صحیحی نداشته باشد یا اینکه پاسخ‌های مشترک داشته باشد که این هر ساله بوده و امسال نیز اتفاق خواهد افتاد.

خدایی تاکید کرد: اما به طور کلی سؤالات خارج از کتاب نداشتیم. با این وجود اگر این سؤالات به ما اعلام شود و بگویند کدام سؤال در سرفصل نبوده ما حذف و به طور مثبت به نفع داوطلب اعمال خواهیم کرد.

کد خبر 614302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهلا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    20 0
    باید دید شما خودتان چند درصد سوالات را کاملا می دانید