یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

آمنه فرخی: سرانجام رمان «آخرین فرمول» آرتور سی.کلارک با چند ماه تاخیر توسط انتشارات «هارپرکولینز» منتشر شد.

 آرتور سی. کلارک، نویسنده صاحب ‌نام انگلیسی که یکی از معروف‌ترین صاحب قلمان در عرصه داستان‌های علمی- تخیلی محسوب می‌شود در سال‌های پایانی زندگی‌اش این رمان را به رشته تحریر در آورده است.

داستان این رمان علمی- تخیلی پیرامون یک ریاضیدان جوان سریلانکایی است که به استخدام سازمان جاسوسی آمریکا در آمده و فعالیت‌هایی را زیر نظر آنها انجام می‌دهد.به گفته کارشناسان، این رمان سرشار از تخیلات جذاب این نویسنده است که در سال‌های پایانی زندگی‌اش با خوانندگان و مخاطبانش درمیان گذاشته است. در این رمان، سی.کلارک آسانسورهایی را به تصویر کشیده که قدرت حمل انسان‌ها را به فضا دارند. منتقدان ادبی معتقدند سی.کلارک در این رمان ناگفته‌های بسیاری را در مورد توانایی‌ها و استعدادهای پنهانش در معرض دید مخاطب قرار می‌دهد و اگر زنده می‌ماند داستان‌های بسیار ارزنده‌ای در ژانر علمی- تخیلی به مخاطبان ارائه می‌کرد.

آرتور سی.کلارک خالق اثری چون «2001؛ادیسه فضایی» پس از نوشتن رمان « آخرین فرمول»به‌دلیل ناراحتی‌های ریوی در بستر بیماری افتاد و فرصت به سرانجام رساندن این رمان را از دست داد. اما پیش از مرگش از یکی از بهترین دوستانش فردریک پوهل که یکی از مطرح‌ترین نویسندگان ژانر علمی، تخیلی آمریکاست، خواست تا این رمان را بازنویسی کرده و برای چاپ در اختیار ناشر قرار دهد.

انتشار «آخرین فرمول» سی.کلارک پس از مرگش با استقبال بی‌نظیری از طرف خوانندگان این ژانر ادبی مواجهه شده و به‌نظر می‌رسد این رمان همانند رمان «2001؛اودیسه فضایی» داستانش مورد توجه کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ قرار خواهد گرفت. پیش از این استنلی کوبریک براساس رمان «2001؛اودیسه فضایی» کلارک، فیلمی با همین نام ساخت که به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان به شمار می‌آید.

کد خبر 61424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز