سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

اداره هوانوردی فدرال (FAA) دوشنبه‌شب اعلام کرد که برخی از هواپیماهای بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر که هنوز تحویل مشتریان نشده‌اند، مشکل جدیدی در کیفیت تولید دارند که قرار است، شرکت آن را تا پیش از تحویل هواپیماها برطرف کند.

بویینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره هوانوردی فدرال می‌گوید، این معضل در نزدیکی دماغه بویینگ‌های ۷۸۷ دریم‌لاینری است که هنوز تحویل داده نشده‌اند. این مساله به‌عنوان بخشی از بازرسی گسترده سیستم از فرایندهای کنترل کیفیت بویینگ ۷۸۷ کشف شده است.

همچنین FAA افزود: «اگرچه این مساله هیچ تهدیدی برای ایمنی پرواز ندارد، اما شرکت بویینگ متعهد شده است که این هواپیماها را قبل از تحویل از وجود این نقص پاک کند. تنظیم‌کننده‌های هوا پس از بررسی داده‌های اضافه شده، تعیین می‌کنند که آیا اصلاحیه‌های مشابه در شبیه‌سازهای ۷۸۷ قبل از تجاری‌سازی هواپیما باید صورت پذیرد یا خیر.

در مقابل شرکت بویینگ که بزرگ‌ترین تولیدکننده هواپیما در ایالات متحده به حساب می‌آید، تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است.

این شرکت تحویل مدل‌های ۷۸۷ را در اواخر ماه مه پس از نگرانی FAA در مورد روش پیشنهادی بازرسی به حالت تعلیق درآورد.  اداره هوانوردی فدرال اعلام کرده بود که پیش از تعیین اینکه راه‌حل ب.یینگ مطابق با مقررات ایمنی است، منتظر دریافت اطلاعات تکمیلی از این شرکت خواهد بود.

پیش‌تر هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس با اشکالات بسیار زیادی مواجه و تبدیل به یکی از معضلات عمده بویینگ شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مدل و مدل ۷۸۷ بویینگ از اواخر سال گذشته گرفتار مشکلات الکتریکی و سایر موارد شده‌اند و پس از ۵ ماه وقفه فقط تحویل هواپیماهای ۷۸۷ در ماه مارس از سر گرفته شد که دوباره در ماه مه تحویل آن متوقف شد.

کد خبر 614034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha