همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور به ۱۵۰میلیون تن تا سال آینده خبر داد.

علی طاهری مطلق گفت: هم اکنون ظرفیت بنادر ۱۳۰ میلیون تن است که ۳۰ میلیون تن بیش از نیاز عملیاتی است.

وی که با واحد مرکزی خبر گفت‌و‌گو می‌کرد افزود: خوشبختانه متناسب با رشد جهانی، تجارت کانتینری در بنادر ایران در سال‌جاری ۲۲درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بنادر کشور افزایش یافته است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بنادر شمال و جنوب کشور در سال قبل به رقم بی‌سابقه یک هزار میلیارد تومان معادل مجموع ۱۰ سال قبل آن رسید.

طاهری مطلق همچنین افزایش تعاملات بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای دولت در بخش دریایی و بندری اعلام کرد و افزود: تعداد توافقنامه‌های بین‌المللی دریایی و بندری ایران با کشورهای خارجی از ۲۷ مورد در سال ۸۵ به ۴۱ مورد در سال ۸۶ افزایش یافت و این روند امسال نیز ادامه می‌یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه از برگزاری مانور مبارزه با آلودگی‌های نفتی در بندر امیرآباد خبرداد و افزود: نخستین بار در این مانور علاوه بر تجهیزات دریایی از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت صنایع داخلی برای شناسایی آلودگی‌ها در دریایی خزر بهره‌گیری شد.

کد خبر 61399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز