همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق تعاون کشور از امضای تفاهم‌نامه میان این صندوق با سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ماشاءالله عظیمی افزود: صندوق تعاون کشور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بنادر و دریانوردی از شرکت‌های تعاونی فعال در بخش بنادر و دریانوردی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: این صندوق درجهت وظیفه حمایتی خود و تلاش برای ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی کشور و نیز کمک به صنعت دریانوردی و توسعه بنادر با انعقاد تفاهم نامه‌ای به دنبال فراهم کردن شرایطی مناسب است تا با پرداخت تسهیلات اعتباری کارگشا از شرکت‌های تعاونی معرفی شده سازمان بنادر و دریانوردی به نحوی مقتضی حمایت کند.

عظیمی اضافه کرد: بر این اساس موسسه اعتباری بخش تعاون در قبال افتتاح حساب خاصی از طرف سازمان فوق حداکثر تا سقف 5 برابر، تسهیلات اعتباری از محل منابع داخلی خود متناسب با برنامه توزیع در زیر بخش‌های مختلف اقتصاد حمل و نقل دریایی و بندری به شرکت‌های تعاونی معرفی شده که طرح‌های آنها دارای توجیهات فنی – اقتصادی و مالی مورد تائید صندوق باشد تسهیلات پرداخت کند.

مدیر عامل صندوق تعاون افزود: در صورتی که خرید شناور و یا تجهیزات به صورت دست دوم مد نظر باشد اظهار نظر سازمان ذیربط از لحاظ ایمنی و فنی و سال ساخت در چارچوب مقررات جاری کشور و همچنین در خصوص قیمت و عمر مفید اظهار نظر کارشناس منتخب صندوق تعاون الزامی است.

وی تصریح کرد: افزون بر این تسهیلات اعطایی برای ساخت شناور به وسیله تولید کننده داخلی در 4 مرحله پرداخت خواهد شد که مرحله اول آن پس از ارائه گواهی‌نامه ثبت موقت شناور به نام صندوق تعاون از طرف سازمان بنادر و دریانوردی باشد.

عظیمی با بیان اینکه مراحل بعدی پرداخت از سهم الشرکه، صندوق پس از تائیدیه سازمان و یا موسسات رده بندی و شرکت‌های بازرگانی معتبر مورد تائید سازمان بنادر و دریانوردی و این موسسه انجام خواهد گرفت، افزود: در مواردی که خرید در یک مرحله انجام گیرد صندوق تعاون سهم‌الشرکه خود را پس از تامین سهم متقاضی یکجا پرداخت می کند و بر این اساس سازمان بنادر و دریانوردی اسامی شرکت‌های معتبر سازنده داخلی مورد تائید خود و دارای مجوز وزارت صنایع و معادن را به همراه ظرفیت اسمی هر یک از آنان به صندوق تعاون اعلام خواهد کرد.

عظیمی اضافه کرد: همچنین به منظور تسریع در اجرای مفاد بندهای این تفاهم نامه، شعب مرکزی صندوق تعاون در شهرهای بندرعباس، بوشهر، اهواز، چابهار، رشت، ساری و تهران به‌عنوان شعب عامل تعیین می‌شوند و در صورت ضرورت با نظر سازمان بنادر و دریانوردی شعب دیگری نیز بعنوان شعب عامل تعیین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دوران اجرایی طرح حداکثر یکسال و زمان بازپرداخت اقساط با احتساب 6 ماه دوران مهلت حداکثر به مدت 5 سال مطابق ضوابط و مقررات جاری موسسه اعتباری بخش تعاون خواهد بود، گفت: بدیهی است مجموع دوران مشارکت و بازپرداخت اقساط از 6 سال تجاوز نخواهد کرد و بر این اساس صندوق تعاون در نظر دارد برای تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات اعتباری به متقاضیان پس از دریافت معرفی‌نامه از جانب سازمان بنادر و دریانوردی و تکمیل و ارائه مدارک از طرف متقاضی، حداکثر در 45 روز به بررسی مالی و اقتصادی طرح‌ها و اعطای تسهیلات به متقاضی اقدام کند.

کد خبر 63399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز