مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
۱ نفر

برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند و دنبال کاشت نهال گردو مقاوم به سرما هستند، انتخاب‌های محدودتری وجود دارد. نهال گردو سودآور است به شرطی که گردویی مناسب با منطقه کاشته شود.

نهال گردو مقاوم به سرما.jpg

اگر نمی‌دانید از بین انواع نهال گردو که در نهالستان‌ها وجود دارد، کدام یک را باید بخرید، همراه ما باشید تا بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر را به نقل از "ارغوان نهال" بیان کنیم. همچنین در مطلبی به مزایای خرید نهال گردو پرداخته بودیم. برای مطالعه این مطلب روی لینک زیر کلیکک کنید.

بیشتر بخوانید: خریدن نهال گردو و کاشت گردو چه مزایایی دارد؟

خصوصیات نهال گردو مقاوم به سرما

نهال گردو سردسیری دیرگل است و در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت گل می‌دهد. نهال‌هایی که دیرگل هستند می‌توانند به سرما مقاوم باشند، مخصوصا در سرمای بهاره که باعث سرمازدگی و ریزش گل‌ها می‌شوند.

در مناطق سردسیری هر نهالی را نمی‌توان کاشت و باید نهال‌هایی سازگار با شرایط اقلیمی‌ این مناطق انتخاب شود. مناطقی که ارتفاعی بیش از ۱۳۰۰ متر دارند جزو مناطق کوهستانی و سردسیر هستند و این مناطق با سرمای بهاره روبرو هستند.

بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیر کدام است؟

انتخاب صحیح نهال گردو، در سوددهی نهایی باغ تاثیرگذار خواهد بود. همچنین اگر نهال را از نهالستانی معتبر و معتمد خریداری کنید، این اتفاق با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد. در ادامه به معرفی و مشخصات دو نهال گردو مقاوم به سرما می‌پردازیم.

"در ارتفاعی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر نهال گردو چندلر انتخاب مناسبی است و در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر می‌توان از نهال گردو فرنور استفاده کنید."

نهال گردو چندلر؛ نهال گردو مقاوم به سرما

نهال گردو چندلر مقاومت زیادی در برابر سرما دارد. این رقم را می‌توانید تا ارتفاعات ۱۵۰۰ متر بکارید. نهال گردو چندلر دیرگل است و نسبت به سرمای دیررس بهاره بسیار مقاوم است. این نهال برای باروری به رقم گرده افشان نیاز دارد و باید ازنهال گردو فرانکت یا روند برای باروری آن استفاده کنید.

باردهی زیاد، دیر گل بودن، کیفیت بالای مغز گردو چندلر، برخی از ویژگی‌های بارز این نهال گردو است. یک هکتار باغ درخت گردو چندلر، حدود ۶ تن محصول خواهد داد. بهترین فاصله برای کاشت نهال گردو چندلر ۶*۶ است.

۲. بهترین نهال گردو برای مناطق سردسیری ؛ نهال گردو فرنور

در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر می‌توانید نهال گردو فرنور را بکارید. نهال گردو فرنور، فرانسوی است و در برابر بیماری‌هایی مانند بلایت و کرم، مقاومت بالایی دارد. دیرگل بودن نهال گردو فرنور، دلیلی است تا از سرمای بهاره در امان باشد. این نهال نسبتا پاکوتاه است و به همین علت عملیات هرس و سمپاشی روی آن راحت انجام می‌شود.

در صورتی که از نهال گردو فرنور به درستی مراقبت شود، از یک هکتار باغ با درختان بالغ تا ۶ تن محصول می‌توانید برداشت کنید. بهترین فاصله برای گردو فرنور، ۶*۶ است.

بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیری

بهترین زمان کاشت نهال گردو در مناطق سردسیری

از آنجایی که نهال‌های جوان نسبت به سرما حساس هستند، در مناطق سردسیر بهتر است که از اواخر بهار تا اوایل پاییز نهال را بکارید تا در برابر سرمای بهاره مقاوم باشند.

زمان خرید نهال

اگر تابحال در فصل پاییز، نهال خریده باشید، می‌دانید که قیمت آن با فصل زمستان چقدر متفاوت است. هرچقدر هم نهالستان‌های منصف، سعی در کنترل قیمت‌ها داشته باشند اما بازهم امری محال است که قیمت نهال در آبان با فصل زمستان یکی باشد. هرچه نهال گردو را زودتر بخرید می‌توانید گردوها را با قیمت کمتر و مناسبتری خریداری کنید.

برخی از نهالستان‌ها مانند نهالستان ارغوان نهال، از مرداد ماه پیش فروش نهال گردو را آغاز می‌کنند تا نهال‌ها با قیمت نهایی کمتری به دست مصرف کننده برسد. برای اطلاع از قیمت‌های پیش خرید نهال گردو به سایت نهالستان سر بزنید. بناربرین اگر قصد خرید نهال گردو را دارید، هرچه سریعتر نسبت به خرید اقدام کنید تا بتوانید با قیمت مناسبی نهال گردو بخرید.

نهال گردو پیوندی یا بذری

نوع نهال در قیمت نهال گردو تاثیرگذار است. نهال‌های پیوندی از نهال‌های بذری قیمت بیشتری را دارند و باید بیشتر هزینه کنید.

نهال‌های پیوندی، معمولا اصلاح می‌شوند و به ارقامی ‌پربازده و پرسود تبدیل می‌شوند و به همین علت باید هزینه بیشتری بابت آن بپردازید.

برخی از نهال‌های گردو پیوندی عبارتند از: نهال گردو ژنوتیپ، نهال گردو چندلر، نهال گردو فرنور

انتخاب بهترین نهالستان

یکی دیگر از عوامل مهم که در قیمت تاثیرگذار است، انتخاب نهالستان معتبر است. نهالستان‌های زیادی به فروش انواع نهال مشغول هستند، اما دراین میان نهالستانی که نهال‌ها را با قیمت منصفانه عرضه کند و کیفیت نهال‌ها بالا باشد محدود است.

نهالستان ارغوان نهال با سال‌ها تجربه در زمینه فروش انواع نهال و ارسال آن به سرتاسر ایران و کشورهای همسایه سهم بزرگی در تولید و عرضه نهال دارد.

برای خرید انواع نهال گردو، بادام، انگور کافیست با مشاوران مجموعه تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید. در ضمن، کلیه نهال‌ها در این نهالستان زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی تولید می‌شوند و نهال‌ها دارای شناسنامه و گواهی بهداشت هستند.
شماره تماس: ۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

آدرس سایت برای مشاهده انواع نهال گردو:

 nahalarghavan.com/خرید-نهال-گردو/

کد خبر 613907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha