همه افرادی که به دنبال خریدن نهال گردو هستند به عنوان یک سرمایه‌گذاری و کسب درآمد به آن نگاه می‌کنند. در این میان نهال‌هایی که توانایی تبدیل شدن به آجیل را دارند، سودآوری بالایی دارند. گردو به دلیل فواید بسیارش در رژیم غذایی روزانه افراد جایگاه مهمی دارد و به همین دلیل نگاه ویژه ای به آن می‌شود.

خرید-نهال-گردو-1.jpg

بنابراین شما می‌توانید با تلاش و توجه به شرایط آب و هوایی منطقه برای کاشت نهال گردو اقدام کرده و تبدیل به یکی از تولید کنندگان گردو شوید.

خریداری و کاشت نهال گردو چه مزایایی دارد؟

شاید در نگاه اول کشاورزی و پرورش نهال گردو کار سختی باشد اما شما با خرید نهال گردو می‌توانید درآمد بالایی کسب کنید. از دو جهت می‌توان کسب درآمد از گردو را بررسی کرد.

  1. درآمدی که با پرورش درخت گردو و فروش آن به باغداران کسب می شود.
  2. درآمدی است که با فروش گردوهای به دست آمده از نهال‌ها به دست می‌آورید.

فروش گردو در بازار با قیمت بالا و تقاضای خوبی همراه است در صورتی که پرورش گردو پرهزینه نیست. همچنین در زمان برداشت و جابجایی هزینه زیادی را نیاز ندارد. با هزینه کمتر و برداشت محصولی پربار قطعا به سود بالایی خواهید رسید.

در ادامه مهمترین مواردی که باعث می‌شود خرید کردن نهال گردو و کاشت آن برای ما صرفه اقتصادی داشته باشد را بررسی می‌کنیم.

  • تقاضا برای این محصول همیشه در بازار وجود دارد. گردو با توجه به فوایدی که دارد نقش مهمی ‌در رژیم غذایی دارد و از آن در تهیه انواع غذاها نیز استفاده می‌شود.(نقش مهم در تغذیه)
  • از زمان کاشت محصول تا زمان برداشت آن نیاز به هزینه‌های گزافی نیست و با هزینه کم می‌توانید محصولات خود را تولید و روانه بازار کنید.(هزینه های معقول کاشت)
  • با توجه به تقاضای موجود، فروش محصول راحت است و دغدغه ای بابت فروش آن نخواهید داشت. همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی ایران بهترین گردوها در ایران تولید می‌شوند و فرصت مناسبی برای صادرات نیز است.(تقاضای خوب برای خرید گردو)
  • گردو از قابلیت انبار کردن خوبی برخوردار است و ارسال آن راحت است. (ارسال و انبار خوب)
  • قیمت محصول گردو نسبت به بقیه‌ی میوه‌ها و خشکبار بالاتر است و انگیزه خوبی را برای تولید آن ایجاد می‌کند. (قیمت بالای فروش)

بهترین نهال گردو کدام است؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی از جمله شرایط محل کاشت، نوع آب و هوا و هدف از پرورش درخت گردو بستگی دارد. درست است که درخت گردو در مناطق سردسیر رشد می‌کند اما برخی از گونه‌های آن در مناطق گرم نیز رشد می‌کنند .

نهال‌ها در برخی از ویژگی‌های دیگر از جمله شکل ظاهری، میزان باردهی، دمای مناسب، مقاومت به بیماری‌ها، ارتفاع محل کاشت از سطح دریا و زمان گل‌دهی و باردهی نیز باهم متفاوت هستند. تمام این شرایط باعث می‌شود که در هر مکانی بتوانیم بهترین نهال گردو را بکاریم.

اگر ارتفاع منطقه شما از سطح دریا بالای ۱۵۰۰ متر است و زمستان زودرس و بهار دیررسی دارید، نهال گردو پیوندی فرنور را انتخاب کنید.

اگر منطقه معتدل و ارتفاعی ما بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متر از سطح دریا دارید، نهال پیوندی چندلر گزینه مناسبی است .

اگر در منطقه گرمسیری هستید باتوجه به دمای هوا و ارتفاع از سطح دریا نهال‌های ژنوتیپ و پکان آمریکایی بهترین گزینه هستند.

بهترین زمان خرید و کاشت نهال گردو در ایران چه موقع است؟

همانطور که می‌دانید زمستان فصل خواب درختان و نهال آن‌ها است، بنابراین بهترین زمان کاشت نهال هم در همین فصل است. همچنین در فصل پاییز نیز فرصت مناسبی است. این نکته را در نظر بگیرید که هر منطقه‌ای آب و هوای مخصوص به خود را دارد که قبلا در رابطه با انتخاب نهال با توجه به مناطق توضیحاتی را ارائه دادیم. بنابراین انتخاب درست نوع نهال گردو باید مناسب با شرایط اقلیمی ‌انجام گیرد. با این وجود، بهترین زمان برای کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر و گرمسیر متفاوت خواهد بود.

چگونه نهال گردوی مرغوب را تشخیص دهیم؟

زمانی که تصمیم به کاشت درخت گردو می‌گیرید، تشخیص و انتخاب نهال مرغوب یکی از مهم‌ترین مراحل است. در بازار نهال‌های زیادی با انواع متفاوت گردوها وجود دارد، اما به طور کلی نهالی بهتر است که این ویژگی‌ها را داشته باشد.

  • نهالی که گردوهای پرباری داشته باشد.
  • نهالی که گردوهای پرمغزی داشته باشد.
  • نهالی که مغز گردوهای آن سفید باشد.
  • نهالی که مقاوم در برابر آفات باشد.
  • نهالی که مقاومت خوبی در برابر سرما داشته باشد.
  • نهالی که دیر برگ دهی باشد.

مشاوره رایگان جهت خریداری نهال گردو

مهندس رسول بابایی

چگونه می‌توانیم باغ گردو راه اندازی کنیم؟

در ابتدای هرکاری نیاز است تمام جوانب کار را با دقت بررسی کنید و سپس با قدرت تمام دست به کار شوید. در زمان تصمیم‌گیری باید شناخت خود را از مسیر کار بیشتر کنید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. قبل از راه اندازی باغ گردو نیاز است مقدمات کار را آماده کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

بنابراین در ابتدا با توجه به ارتفاع مکان کاشت و منطقه آب و هوایی بسیار مهم است نهال‌هایی خریداری کنید که کاملاً با منطقه شما سازگار باشند. انواع نهال‌های گردو به قدری متنوع هستند که افراد در هر سطحی می‌توانند نهال گردو را تحت هر شرایط آب و هوایی بکارند و کشت کنند. این نکته را قبل از خرید نهال گردو بدانید که نهال‌های مرغوب و مناسب با توجه به نوع خاک، آب و هوا، محیط کشت و ... متفاوت هستند. به عنوان مثال، برخی از ارقام نهال گردو در مناطق سرد و معتدل رشد خوبی دارند؛ اما در مناطق معتدل یا گرمسیری، رشد خوبی نخواهند داشت.

در این مسیر به تجربه و دانش نیروهای کارآزموده و کشاورزانی که از درختان و نهال‌های گردو مراقبت می‌کنند نیاز دارید تا بتوانید کار را اصولی پیش ببرید. استخدام این افراد با توجه به دانشی که در حوزه گیاهان، باغ گردو، نهال‌های گردو، آفت‌های گیاهی و استفاده بهینه از کودهای کشاورزی دارند موجب می‌شود در نهایت محصولات بهتری تولید شود.

در نهایت سرمایه اولیه‌ای را در نظر بگیرید و پس از طراحی یک طرح کسب و کار، باغ گردو خود را راه اندازی کنید. فراموش نکنید که مشورت گرفتن از متخصصان، سختی‌های مسیر را برای شما آسان‌تر خواهد کرد. با ارتباط با کارشناسان مجموعه نهالستان ارغوان نهال، با داشتن بهترین نهالستان گردو، هر آنچه برای راه اندازی باغ گردو نیاز دارید به شما خواهند گفت.

نهال گردو را از باید کجا بخریم؟

این روزها با توجه به اوضاع اقتصادی و افزایش تقاضا خرید نهال گردو، بسیار مهم است که نهال‌هایی تهیه کنید که بهترین کیفیت را داشته باشند و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار باشند. نهالستان ارغوان نهال تمام نهال‌های خود را با ضمانت به فروش می‌رساند. در هر روز از هفته می‌توانید روی کمک ما حساب کنید و از کارشناسان ارغوان نهال به صورت رایگان مشاوره بگیرید تا بتوانید با خیال راحت نهال مورد نظر خود را خریداری کنید.

یک تیم حرفه‌ای علاوه بر تهیه و فروش انواع نهال‌های زودبازده و تجربیات بالا به شما مشاوره رایگان می‌دهد. ارغوان نهال بزرگترین تولید کننده نهال در غرب کشور است که با بیش از سه دهه تجربه در زمینه خرید و فروش نهال و احداث باغات مدرن اقتصادی مشاوره‌های لازم را برای شما می‌کند.

ارسال نهال گردو به تمام نقاط ایران

نهالستان ارغوان نهال با سال‌ها تجربه در زمینه نهال گردو، نهال انتخابی شما را بدون هیچ‌گونه واسطه‌ای به تمامی ‌شهرهای ایران ارسال می‌کند. در هر شهری هستید با ثبت سفارش خود در سایت در کوتاهترین زمان نهال گردو خود را تحویل بگیرید. هرگونه سوالی در رابطه با خرید و فروش نهال دارید، با مهندس رسول بابایی در میان بگذارید. 

خرید انواع نهال از بزرگترین نهالستان ایران : https://www.nahalarghavan.com/

۰۹۰۵۷۸۱۴۹۷۹

۰۹۱۴۱۸۳۶۵۳۵

کد خبر 582137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha