ایتالیا در شبی که بازیکنان انگلیس ۳ پنالتی خود را از دست دادند موفق شد جام قهرمانی یورور ۲۰۲۰ را به دست بیاورد.

ایتالیا

به گزارش همشهری‌آنلاین تیم‌های فوتبال ایتالیا و انگلیس در فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در ۱۲۰ دقیقه با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید. با این نتیجه بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

انگلیسی‌ها بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ابتدای بازی به گل رسیدند. در دقیقه ۲ پاس عالی هری کین در گوشه شش قدم به لوک شاو رسید که این بازیکن با ضربه‌ای سرضرب و زیبا دروازه ایتالیا را باز کرد.

در ادامه ایتالیا که یک گل از حریف عقب بود، سعی کرد با طراحی حملاتی دروازه انگلیس را با خطر روبه‌رو کند اما در نهایت نیمه اول با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

شاگردان روبرتو مانچینی که چیزی برای از دست دادن نداشتند از همان ابتدای نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کردند اما انگلیسی ها هم در این بین می توانستند به گل دوم هم برسند که ضربه سر جان استونز در دقیقه ۶۳ با واکنش دوناروما همراه شد

درنهایت ایتالیایی ها  در دقیقه ۶۵ صاحب ضربه کرنر شدند و با استفاده از این ضربه شروع مجدد به گل تساوی رسیدند. در این صحنه ارسال تمرین شده کرنر به تیر یک با ضربه سر ایتالیایی‌ها به وراتی رسید اما ضربه سر او با واکنش پیکفورد و کمک تیر دروازه به گل تبدیل نشد اما در همین لحظه بونوچی خودش را به توپ رساند و گل تساوی ایتالیا را زد.

در ادامه تلاش دوتیم در  وقت‌های قانونی و وقت اضافه گلی در پی نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

درنهایت ایتالیا موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر ۲ انگلیس را شکست دهد و قهرمان یورو ۲۰۲۰ شود.

ضربات پنالتی

دومنیکو براردی برای ایتالیا گل زد و در ادامه هری کین هم برای انگلیس گلزنی کرد.

بلوتی ضربه دوم پنالتی ایتالیا را از دست داد و پیکفورد آن را مهار کرد، در ادامه هری مگوایر پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کرد.

ضربه سوم پنالتی ایتالیا توسط بونوچی به گل مبدل شد. مارکوس رشفورد ضربه خود را از دست داد و به تیرک دروازه زد.

ضربه چهارم را برناردسکی برای ایتالیا به تور دروازه انگلیس رساند. جیدون سانچو هم نتوانست برای انگلیس گلزنی کند و دوناروما ضربه پنالتی را مهار کرد.

ضربه پنجم ایتالیا توسط جورجینیو با خوش‌شانسی انگلیسی‌ها توسط پیکفورد مهار شد. ساکا نتوانست پنالتی انگلیس را به گل تبدیل کند تا در نهایت ایتالیا قهرمان شود.

این دومین قهرمانی ایتالیا در این مسابقات بود. آتزوری پس از ۵۳ سال جام را به خانه برد. آخرین قهرمانی ایتالیا در سال ۱۹۶۸ اتاق افتاده بود.

کد خبر 613740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha