اتحادیه فوتبال انگلستان از حملات نژادپرستانه به بازیکنان سیاه‌پوست تیم انگلیس ابزار تاسف کرد و از مجازات خاطیان خبر داد.

تیم انگلیس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، اتحادیه فوتبال انگلیس با صدور بیانیه ای سوءرفتار نژادپرستانه با سه بازیکن سیاهپوست تیم انگلیس را محکوم کرد.

این حملات در فضای مجازی و پس از باخت فینال قهرمانی اروپا که انگلیس مقابل ایتالیا قرار داشت، اتفاق افتاد.

پلیس لندن گفت در حال آغاز تحقیقات در مورد پست‌های «توهین آمیز و نژادپرستانه» ای است که به صورت آنلاین و با هدف گرفتن شه بازیکن سیاه‌پوست تیم انگلیس منتشر شده است.

بوکایو ساکا ۱۹ ساله، مارکوس راشفورد ۲۳ ساله و جیدون سانچو ۲۱ ساله، هر سه در ضربات پنالتی ناموفق بودند و پایان بازی با تساوی ۱-۱ که منجر به برد ۳ بر ۲ ایتالیا شد پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه فوتبال انگلیس به شدت هر نوع تبعیض را محکوم می‌کند و از نژادپرستی آنلاین که برخی از بازیکنان انگلیسی ما را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار داده است، متاسف است.»

این بیانیه در ادامه تصریح کرد که کسی که پشت چنین رفتارهای «مشمئزکننده‌ای» قرار داشته باشد «از دنبال کردن تیم» محروم خواهد شد. «ما تمام تلاش خود را برای حمایت از بازیکنان آسیب دیده انجام خواهیم داد و سختگیرانه‌ترین مجازات‌های ممکن را برای هر شخصی که مسئولیت دارد فراهم خواهیم کرد.»

کد خبر 613777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha