مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

معاون فنی و ابخیز داری منابع طبیعی گیلان از اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۰ شهرستان گیلان خبر داد.

آبخیزداری

فریور نقوی، از عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات ملی در ۱۰ شهرستان گیلان خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: تخصیص۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای عملیات آبخیزداری در گیلان برای سال ۱۴۰۰ قطعی شده است.

وی اجرای پروژه‌های آبخیز داری استان را در دو بخش بیولوژیک و مکانیکی اعلام کرد و افزود: در سال ۹۹ از محل اعتبارات  صندوق توسعه ملی بیش از ۱۶ میلیارد تومان به پروژه‌های از قبل طراحی شده  استان اختصاص یافت و حدود یک میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه های بیولوژیک در این شهرستان‌ها مصوب شد.

نقوی ادامه داد: عمده این پروژه‌ها در شهرستان‌های تالش، رودبار، املش، رودسر و صومعه سرا اجرایی شدند. این عملیات شامل بندهای بندهای سرشاخه‌ای، کپری و بندهای لاستیکی بوده است. علیرغم مشکلات اقتصادی و کاهش بارندگی ها در کشور، خوشختانه امسال در سطح عرصه‌های بالادست حوزه‌های منابع طبیعی و جنگلی گیلان، جریان‌های سیلابی که خسارت آمیز باشد به ندرت داشتیم. برای اثر بخشی این پروژه‌ها در جلوگیری از بروز سیلاب‌های آینده نیازمند پژوهش و زمان هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش‌های فعلی باید با اجرای این پروژه‌ها، تاب آوری  گیلان را به شرایط پایدار نزدیک کنیم و لذا هر کجا که احساس کنیم از ماهیت سیلابی برخوردار است عملیات آبخیزداری اجرا می‌کنیم.

کد خبر 613668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha