چین اقدامات خود در زمینه محدود کردن رمزارزها را گسترش داده و تحلیلگران بازار معتقدند بیت‌کوین گرفتار فشارهای چینی شده است.

رمزارز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای اخیر بیت کوین نتوانسته از سطح ۳۵ هزار دلار عبور کند به همین منظور پیش بینی می‌شود طی روزهای آتی تا سطح ۳۴ تا ۳۳ هزار واحد اصلاح قیمتی انجام دهد، بازار رمز ارزها مدتی است وارد روند اصلاحی شده است و مهم‌ترین رمز ارز آن یعنی بیت کوین در یک روند خنثی به سر می‌برد.

امروز قیمت بیت کوین ۳۴ هزار و  ۷۸۰ دلار، اتریوم ۲ هزار و ۳۸۶ دلار، بایننس کوین ۳۳۳ دلار و یک سنت، کاردانو یک دلار و ۴۴ سنت، دوج کوین ۲۳ سنت، ریپل ۶۷ سنت، پولکادات ۱۶ دلار و ۷۹ سنت، یونی سواپ ۲۳ دلار ۱۴ سنت، بیت کوین کش ۵۲۴ دلار ۷۹ سنت است.

بر اساس این گزارش چین اقدامات خود را در زمینه محدود کردن رمزارزها را گسترش داده است و از بانک‌ها و پلتفرم‌های پرداختی خواسته تا پشتیبانی از معاملات ارزهای دیجیتال را متوقف کنند.

تحلیلگران بازار معتقدند بیت‌کوین گرفتار فشارهای چینی شده است. ممنوعیت استخراج رمزارز در یکی از مراکز مهم چینی و حس بازار مبنی بر سرکوب بیت‌کوین از سوی اژدهای زرد آسیایی موجب شد که معامله‌گران در موقعیت خروج از بازار قرار بگیرند و رمزارزها افت پیدا کنند.

نیک کارتر، شریک موسس در Castle Island Ventures، گفت: "همه ما تعجب کردیم. " یک نظریه این است که این بخشی از یک قانون گسترده‌تر و قانون پیش از صدمین سالگرد حزب کمونیست چین در سال جاری است.

کارتر افزود: "آن‌ها در حال برخورد با انواع رفتارهای نامطلوب هستند. " مدت‌هاست که رمزنگاری مترادف با جرم در این سرزمین است.

او بیان کرد: "بزرگترین Ponzi (طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد.) در رمزنگاری احتمالاً Plus Token بود که یک پروژه چینی بود. در این طرح ۵.۷ میلیارد دلار از سرمایه گذاران کلاهبرداری کردند و ده‌ها نفر دستگیر شدند. این در حافظه آن‌ها ماندگار خواهد شد. "

نظریه دیگر این است که چین در حال پاکسازی باند برای یوان دیجیتالی خود است، ارز دیجیتال بانک مرکزی که از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه است و همه این اتفاق‌ها به نظر می‌رسد موجب ممنوعیت‌هایی اخیر دولت چین برای بازارهای ارز دیجیتالی شده است.

همین اتفاق موجب کاهش قیمت بیت کوین در روز گذشته شده است.  

کد خبر 612947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha