چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

قیمت نفت خام که به دنبال بی‌نتیجه ماندن اجلاس اوپک پلاس تا بالاترین سطح خود در ۶ سال اخیر جهش کرده بود، در پایان معاملات دیشب با از دست دادن همه سود خود، بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

نفت

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی نوشت: قیمت نفت خام که به دنبال بی‌نتیجه ماندن اجلاس اوپک پلاس تا بالاترین سطح خود در ۶ سال اخیر جهش کرده بود، در پایان معاملات دیشب با از دست دادن همه سود خود با سقوط سنگین ۳ درصدی به کار خود پایان داد.

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده دیشب باقی ماند.

آن‌چه باعث شد قیمت‌ها تا این حد سقوط کنند نگرانی از این بود که با نبود توافق کاهش تولید هر کدام از تولیدکنندگان بزرگ نفت تلاش خواهند کرد برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار، تولید خود را افزایش دهند.

شاخص برنت،  بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، که در معاملات دیشب ابتدا به بالای ۷۷ دلار رسید و رکورد ۶ ساله زد و سپس با سقوطی ۳.۴ درصدی به کار خود پایان داده بود، تا ساعت ۹:۵۲ صبح چهارشنبه به وقت تهران ۰.۰۵ درصد رشد کرد و به ۷۴.۵۷ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا،  دابلیوتی‌آی، هم تا این لحظه با ۰.۱۵ درصد رشد به ۷۳.۴۹ دلار بازگشت. این شاخص در معاملات دیشب تا ۷۶.۹۷ دلار هم بالا رفته بود که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۴ تا کنون است.  دابلیوتی‌آی معاملات دیشب را با سقوط ۲ درصدی به پایان رسانده بود.

به گفته منابع آگاه اختلاف بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی مهمترین عامل به نتیجه نرسیدن اجلاس اوپک پلاس بوده است.

کد خبر 612807

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha