جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

آرامستان‌ها معمولاً محلی برای زیارت اهل قبور و درگذشتگان هستند، اما آرامستان ابن‌بابویه هویتی فراتر از سایر آرامستان‌ها دارد.

خانه ابدی مشاهیر

همشهری آنلاین _ نصیبه سجادی: این آرامستان قدیمی که بزرگ‌ترین گورستان شهرری و دومین گورستان بزرگ پایتخت به شمار می‌آید، در دوره‌های تاریخی مختلف پیکر بزرگان زیادی از مشاهیر ادبی، هنری، ورزشی و سیاسی کشور را در خود جای داده است. درختان کاج و چنار جوان و کهنسالی که در گوشه و کنار فضای آرامستان ابن‌بابویه قد کشیده‌اند، به آرامستان سرسبزی خاصی بخشیده‌ و وجود بقعه شیخ صدوق بر معنویت فضای آن افزوده است.  

این روزها که شیوع بیماری کووید ۱۹ محدودیت‌های زیادی به وجود آورده و تجمع در مکان‌های بسته با خطر سرایت بیماری همراه است، می‌توانید برای گذراندن اوقات فراغت خود به آرامستان ابن‌بابویه سری بزنید و در کنار زیارت مزار شیخ صدوق، با تعدادی از برجسته‌ترین مشاهیر و نامداران تاریخ کشور آشنا شوید. «غلامرضا تختی» پهلوان و قهرمان رشته کشتی کشور، «حسین بهزاد» نقاش و مینیاتوریست مشهور ایرانی، «مرشد چلویی» شاعر و عارف دهه ۵۰، «اشرف‌الملوک فخرالدوله» دختر مظفرالدین شاه قاجار از جمله اشخاص نام‌آوری هستند که در آرامستان ابن‌بابویه و در همسایگی بقعه شیخ صدوق آرمیده‌اند. شیخ صدوق از فقها و دانشمندان دینی ری باستان است.

کد خبر 612703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha