دبیر شورایاری محله تختی و شهید بهشتی که سابقه چندین دوره خدمت در این انجمن محلی را دارد، عنوان می‌کند که یکی از کارکردهایی که شورایاری‌ها در محله‌ها دارند تأثیرگذاری در برنامه‌ریزی پروژه‌هایی است که اجرای آن در دستور کار مسئولان قرار می‌گیرد.

بوستان ابریشم

اگر مدیران و مسئولان در زمان اجرای پروژه‌ها نظر شورایاران را جویا نشوند به‌طور حتم اجرای تمام یا بخشی از طرح با شکست روبه‌رو می‌شود و یا در بهترین حالت شهروندان با پروژه‌هایی مواجه‌اند که برایشان هیچ کارایی ندارد.
«سید رضا خرمدره» که از چهره‌های شناخته شده ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است، نمونه‌ای از این اقدامات غیرکارشناسی را مطرح می‌کند: «در بوستان ابریشم زمین بازی والیبالی وجود دارد که بیش از از ۲۰ سال است که پاتوق علاقه‌مندان به این رشته است و قهرمانان بسیاری نیز در اینجا رشد کرده‌اند. مدتی قبل متوجه شدیم که عده‌ای در حال تجهیز و راه‌اندازی شهربازی کوچکی برای کودکان در این محل هستند و می‌خواهند زمین والیبال را از بین ببرند. خیلی زود وارد عمل شدیم و با همکاری مسئولان اداره ورزش منطقه ۱۶ از این اقدام غیراصولی جلوگیری کردیم و اکنون زمین بازی والیبال، که چند نسل در آن تمرین کرده و سابقه ورزشی دارد، به حالت سابق برگشته است.» وی تأکید می‌کند که شورایاران با امکانات و نیازهای شهروندان آشنایی دارند و باید در چنین اموری حتماً با آنها مشورت شود.

کد خبر 612675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha