فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای استان تهران گفت: امروز ( ۱۵ تیرماه) در بیمارستان‌های تهران ۱۴ هزار مراجعه بیمار کرونایی داشته است که از این تعداد ۱۰ هزار نفر سرپایی و ۴ هزار مورد به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در حاشیه مراسم رونمایی کتاب جستارهایی در سلامت و بحران کووید ۱۹  افزود: مراکز بهداشتی ما میزبان شهروندان با حال عمومی مناسب‌تر هستند، پس افزایش مراجعان سرپایی عمدتا به سمت بخش های سرپایی درمانی بوده که نشان دهنده بالا رفتن سطح وخامت بیماری در جامعه است.

وی اظهار امیدواری کرد که با شیوه نامه های بهداشتی و افزایش روند واکسیناسیون این معضل برطرف شود.

زالی ادامه داد: تهران در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و اکثر شهرستان‌های استان تهران هم در این وضعیت قرار دارند. حدود ۷۷ درصد تهرانی ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم در تهران در حال حاضر ۷۶.۸ درصد است.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران افزود: اگر مردم موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را لحاظ کنند، این آمار کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین اظهارکرد: در مکان‌هایی مانند فضاهای عمومی شهری و مراکز پرازدحام شهری، حمل و نقل عمومی از جمله مترو متاسفانه به دلیل اختلال در فاصله گذاری اجتماعی سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم تقلیل کرده است، ضمن اینکه درمان دلتا با ویروس‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد.

دکترزالی در مورد درمان ویروس کرونا دلتا نیز اظهارکرد: اصول درمانی کرونا دلتا با ویروس های قبلی تفاوت چندانی ندارد و فقط به دلیل اینکه برخی از بیماران نیازمند بخش‌های مراقبتی ویژه باشند ممکن تمهیدات بخش‌های مراقبتی ویژه بیشتر در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به مردم توصیه کرد که در این شرایط حتما اصول بهداشتی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست ها را به طور کامل رعایت و همچنان از دورهمی ها پرهیز کنند.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا استان تهران بیان کرد: تجمعات درون خانوادگی می‌تواند عامل موثری در انتشار بیماری باشد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از مراجعانی که اخیر در بیمارستان ها با آن روبرو هستیم از افراد یک خانواده با درجات متفاوت بیماری مراجعه می کنند.

دکترزالی تصریح کرد اگر فردی دچار علایم بیماری کرونا است باید به سرعت خود را از سایر افراد خانواده ایزوله کند تا سبب انتقال این بیماری به سایر اعضای خانواده نشود.

کد خبر 612654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha