سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

انگلیس آزمایش بالینی برای یک واکسن جدید و احتمالی اچ آی وی (ویروس ایدز) را آغاز می‌کند که طی آن به ۱۳ فرد سالم دو دوز از واکسن با فاصله زمانی ۴ هفته تزریق می‌شود.

ايدز

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهر به نقل از پرس اسوسیشنز، محققان دانشگاه آکسفورد آزمایش بالینی یک واکسن احتمالی جدید برای اچ آی وی را آغاز می‌کند.

هدف این آزمایش بالینی ارزیابی ایمنی، تحمل و مصونیت‌زایی واکسن HIVconsvX است. این واکسن طیف وسیعی از شاخه‌های HIV-۱ را هدف می‌گیرد و احتمالاً برای مقابله با سویه‌های اچ آی وی در مناطق مختلف جغرافیایی نیز کارآمد خواهد بود.

دانشگاه آکسفورد فرایند تزریق واکسن جدید اچ آی وی را به عنوان بخشی از مرحله یک آزمایش بالینی در انگلیس آغاز می‌کند. طی این فرایند ۱۳ فرد ۱۸ تا ۶۵ سال سالم که تست اچ آی وی آنها منفی است و در خطر ابتلاء قرار ندارند، یک دوز از واکسن را دریافت می‌کنند. چهار هفته بعد دوز دوم واکسن به آنها تزریق می‌شود.

یک ابلاغیه مهم درباره مبتلایان به اچ‌آی‌وی/ایدز در ایران

پروفسور توماس هانکه در انستیتو جنر دانشگاه آکسفورد و محقق ارشد این آزمایش بالینی می‌گوید: این آزمایش بالینی نخستین مرحله از مجموعه ارزیابی‌های استراتژی این واکسن نوین در افراد مبتلا به اچ آی وی برای درمان و افراد سالم برای جلوگیری از این بیماری است.

شیوه عملکرد بیشتر واکسن‌های احتمالی اچ آی وی مبتنی بر تولید آنتی بادی‌های است که سلول‌های B تولید می‌کنند. اما واکسن HIVconsvX روی سلول‌های تی تمرکز می‌کند.

این آزمایش بالینی بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی مشترک است که کمیسیون اتحادیه اروپا تحت برنامه بهداشتی Horizon ۲۰۲۰ برای تحقیق و نوآوری انجام می‌دهد.

کد خبر 612552
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha