سیدمسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از مخالفان جدی طرح تشکیل استان اصفهان شمالی است.

مسعود خاتمي نماينده مردم گلپايگان و خوانسار

به گزارش همشهری آنلاین، در پی انتشار گزارش «استان‌های متولدنشده» در سایت همشهری آنلاین در روز پنجم تیرماه ۱۴۰۰ که در بخشی از آن به طرح تشکیل استان اصفهان شمالی اشاره شده، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس اعلام کرد از ابتدا با این طرح مخالف بوده و اگر بار دیگر در کمیسیون مطرح شود، باز هم بر اساس نظر مردم حوزه انتخابیه و استان اصفهان با آن مخالفت خواهد کرد.

طرح تشکیل استان اصفهان شمالی یا گلساران اسفندماه ١٣٩٧ در مجلس دهم از سوی دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با امضای ٣٣ نفر از نمایندگان وقت ارائه و در آن تشکیل استانی به مرکزیت کاشان پیشنهاد شد که شامل شهرهای کاشان، آران و بیدگل، اردستان، نطنز، گلپایگان و خوانسار می‌شد. مهندس علی بختیار، نماینده وقت گلپایگان و خوانسار از امضاکنندگان این طرح بود که البته گویا پس از مدتی امضای خود را پس گرفت. ضمن اینکه طرح در مجلس دهم بررسی نشد و سرانجامی نداشت.

با روی کار آمدن مجلس یازدهم، دکتر ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان بار دیگر طرح تشکیل استان گلساران را ارائه کرد. از آنجا که در بخشی از گزارش همشهری به اشتباه نام دکتر خاتمی به عنوان نماینده وقت مردم گلپایگان و خوانسار آمده، تاکید می‌شود وی آن زمان اصلا در مجلس حضور نداشته و دست‌کم در دو نوبت مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده است.

دکتر خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم روز ۲۷ مرداد ۹۹ به خبرگزاری ایمنا گفت: «طبق نظرسنجی انجام‌شده در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار بیش از ٨٠ درصد شهروندان با این طرح مخالفند. بیشتر نمایندگان استان هم دید خوبی نسبت به آن ندارند. استان اصفهان در شرایط فعلی از استان‌های مطرح ایران است و اعتبار زیادی دارد.»

وی در مصاحبه دیگری در همان روز با خبرگزاری شبستان گفته بود: «من به دلیل مخالفت‌های مردمی در هر دو شهرستان گلپایگان و خوانسار با این طرح مخالفم و اگر طرح استان جدید در کمیسیون به طور جدی مطرح شود، قطعاً بر اساس نظر مردم با جدیت با آن مخالفت می‌کنم.»

کد خبر 612480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha