مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفط نباتات گفت: سازمان مدیریت با تعدیل اعتبار به دلیل شرایط اقتصادی دولت در چند روز گذشته اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای مبارزه با ملخ صحرایی را تصویب کرد که این میزان اعتبار تا پایان سال تخصیص داده می‌شود.

مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،سعید معین افزود: بنابر آخرین آمار ۱۹ هزار هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و در سه هفته اخیر گزارشی از آفت ملخ صحرایی نداشتیم.

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفط نباتات درباره  آخرین وضعیت مبارزه با ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۱۹ هزار و ۳ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی صورت گرفته است که خوشبختانه طی سه هفته اخیر گزارشی از مبارزه با ملخ صحرایی نداشتیم.

او افزود: بخشی از جمعیت ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا به سمت مناطق تابستان گذرا در مرز هند و پاکستان در حال وقوع است که تا پایان تیر زمان می‌برد و در این ایام ممکن است در مناطق هرمزگان و سواحل سیستان و بلوچستان توقف داشته باشند.

معین از شرایط مساعد بارش در شبه جزیره عربستان خبر داد و گفت: در شرق آفریقا هم بارندگی‌های خوبی در حال انجام است که این بارش‌ها در شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا همچنان ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: سازمان هواشناسی جهانی طی ماه‌های شهریور و مهر، وضعیت آب و هوا در ۶ ماهه دوم سال و ۶ ماهه اول سال آینده در منطقه خاورمیانه و شرق آفریقا را اعلام خواهد کرد، اما برآوردها حاکی از آن است که در سال آینده وضعیت بارندگی بهتر از امسال خواهد بود.

به گفته او، در سال آبی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ پیش بینی می‌شود که شرایط بارندگی به دلیل وضعیت اقیانوس آرام و هند بهتر از امسال باشد که با این وجود در شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا بارش‌ها بیش از حد معمول خواهد بود.

این مقام مسئول از حمله گسترده ملخ صحرایی به کشور در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: با توجه به شرایط جوی شبه جزیره عربستان، در ۶ ماهه دوم سال به احتمال زیاد با حمله گسترده ملخ روبه‌رو می‌شویم.

او با بیان اینکه کمبودی در اعتبار مبارزه با ملخ صحرایی نداریم، بیان کرد: با توجه به اعتبار تصویب شده، امیدواریم که به لحاظ سم و سیستم کنترل مبارزه مشکلی نداشته باشیم.

معین درباره آخرین وضعیت مبارزه با ملخ مراکشی بیان کرد: بنابر آخرین آمار ۱۷۰ هزار هکتار مبارزه با انواع ملخ بومی از جمله مراکشی صورت گرفته است.

به گفته او صدها سال است که ملخ بومی جزو زیست بوم ایران هستند و همواره پیش بینی می‌شود تا اواخر شهریور سطح مبارزه به ۲۰۰ هزار هکتار برسد.

مدیر کل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در پایان با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص تامین‌ سم مبارزه با ملخ بومی نداریم، تصریح کرد: بنابر گزارش‌های اعلامی برای استان‌هایی که نیاز به سم و سم پاش برای مبارزه با آفت ملخ بومی داشتند، این اقلام را سریعا ارسال کردیم و خوشبختانه از این حیث هم خسارتی به مزارع و باغ‌ها وارد نشده است.

کد خبر 612343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha