در پی بازداشت چند مقام ارشد واتیکان، گفته می شود در میان این افراد نام یک کاردینال برجسته ایتالیایی نیز دیده می‌شود.

cardinal

به گزارش همشهری آنلاین، پاپ ۸۴ ساله که برای عمل روده تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته بود پاسخ مناسبی به عمل داد اما باریک شدن روده بزرگ برای او دردسرهایی را به همراه خواهد داشت.

دردسر بزرگتر اما فساد مالی واتیکان و دستگیری ده نفر در این رابطه است. به گزارش سی بی اس نیوز، واتیکان اعلام کرده که ۱۰ نفر را که از مقامات و فعالان شاخه مالی واتیکان در لندن بودند به اتهام جرایم مالی دستگیر کرده است.

این اتهامات شامل اختلاس، پولشویی، کلاهبرداری، اخاذی و سو استفاده از نفوذ مربوط به سرمایه گذاری‌های مالی در سال ۲۰۱۸ است.

کاردینال جیووانی آنجلو بچیو، که پیش از این مقامی ارشد در دولت واتیکان داشت، به همراه دو مقام ارشد واحد اطلاعات مالی واتیکان تا سه هفته دیگر محاکمه خواهتد شد.

این محاکمه مربوط به پرونده یک مرکز خرید چند میلیون یورویی در یکی از بهترین مناطق لندن است که توسط افراد فاسد خریداری شده است.

واتیکان تحقیقات خود را از سال ۲۰۱۹ علنی کرد و مدعی شد دبیرخانه امور خارجه در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰۰ میلیون یورو، معادل حدود نیمی از یک ساختمان تجاری و مسکونی واقع در منطقه چلسی لندن را خریداری کرده است.

گفته می شود بیشتر بودجه خرید از طریق کمک های افراد مومن تأمین شده است. پچیو ۷۳ ساله یکی از متهمان اصلی این پرونده بود که در سال ۲۰۲۰ به دلیل اتهام اختلاس استعفا داد.

اتهامات بچیو اگرچه در طول تحقیقات دو سال گذشته ثابت نشده اما او تمام امتیازات خود را به عنوان یک کاردینال، از جمله حق رأی دادن به پاپ بعدی را از دست داد.

منشی سابق این کاردینال مستعفی و همکار زن او نیز به جرم زورگیری و اختلاس متهم شدند. بر اساس اعلام واتیکان دو دلال ایتالیایی و چهار شرکت اسلوونیایی، آمریکایی و سوئیسی با این افراد وارد معامله شده‌اند.

کد خبر 612275
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha