شرکت هندی بهارات بیوتک می‌گوید کارآزمایی مرحله سوم واکسن کرونایش با نام «کواکسین» اثربخشی ۹۳.۴ درصدی آن در برابر بیماری شدید کووید-۱۹ را نشان می‌دهد.

covaxin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز همچنین داده‌های منتشرشده بوسیله این شرکت نشان می‌دهد که «کواکسین» باعث حفاظت ۶۲.۵ درصدی در برابر گونه دلتای کرونا می‌شود. که در ابتدا در هند شناسایی شد و موج مرگبار کرونا در این کشور را در فروردین واردیبهشت را ایجاد کرد.

این کارآزمایی همچنین نشان داد که اثربخشی این واکسن کاملا ساخته شده در هند در برابر بیماری علامت‌دار کووید-۱۹ ۷۷.۸ درصد است.

هند از واکسن شرکت انگلیسی آسترازنکا که بوسیله «انستیتو سرم هند» با نام «کوویشیلید» تولید می‌شود، نیز برای واکسیناسیون عمومی استفاده می‌کند واین شرکت ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد میزان تولید ماهانه‌اش را از ماه ژوئیه (تیر) به حدود ۱۰۰ میلیون دوز برساند.

شرکت بهارات بیوتک نیز تخمین می‌زندکه ماهانه ۲۳ میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد.

نتایج این کارآزمایی در هنگامی اعلام می‌شود که شرکت «اکوژن» (Ocugen) که برای ساخت واکسن «کواکسین» برای بازار آمریکا با بهارات بیوتک همکاری می‌کند، آماده درخواست مجوز برای آن در آمریکا می‌شود.

هند تا به حال ۳۰.۴۵ میلیون مورد عفونت کرونا گزارش کرده است و از این لحاظ پس از آمریکا با ۳۳ میلیون مورد عفونت در رده دوم جهان قرار دارد.

 شمار تلفات کرونا در این کشور آسیای جنوبی نیز اکنون از مرز ۴۰۰۰۰۰ نفر گذشته است.

کد خبر 611898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha